Het rode neuzen spel – Koop het spel en steun CliniClowns [recensie]

Het rode neuzen spel Identity Games bluffen blufspel kaarten memorie rubberen neuzen piepneuzen CliniClowns steun donatie zieke kinderen speelplezier recensie review

Het Rode neuzen spel is speciaal ontwikkeld voor het goede doel CliniClowns. In de doos vind je 4 rode piepneuzen en 44 speelkaarten. Een gezellig kaartspel waarin je flink moet bluffen, opletten en de andere spelers goed in de gaten moet houden! Laat je niet bij de neus nemen door de andere spelers en raak zo snel mogelijk al je kaarten kwijt!

Het rode neuzen spel Identity Games bluffen blufspel kaarten memorie rubberen neuzen piepneuzen CliniClowns steun donatie zieke kinderen speelplezier recensie review Een spel met zo’n naam trekt natuurlijk de aandacht: Het rode neuzen spel. Een leuk familiespel waarbij je goed moet kunnen bluffen. En die rode neuzen zijn er niet voor niets, want het spel is een speciale actie voor Clini Clowns. Per verkocht spel gaat er € 2,50 naar de CliniClowns. Met jouw spelletjesplezier zorg je er indirect dus ook voor dat zieke kinderen in het ziekenhuis ook even kunnen vergeten dat ze ziek zijn!

Het rode neuzen spel

Ideaal dit soort spellen, want de spelregels én het doel zijn simpel. Raak als eerste speler al jouw kaarten kwijt. Dit moet gebeuren door ééof meerdere kaarten van een bepaald getal op te leggen, beginnend bij één, oplopend naar negen en dan weer van voor af aan. Maar je legt de kaarten gedekt op de stapel, dus je mag ook bluffen om zo je kaarten kwijt te raken. Verdenkt iemand jou van blufgedrag? Dan knijpt die in je neus. Had jij toch eerlijk weggelegd wat je zei? Dan moet hij de hele stapel pakken. Had je toch stiekem iets anders weg gelegd? Dan krijg jij de kaarten.

Blufspelletjes zijn hier wel geliefd in huis. Het rode neuzen spel is bedoeld voor drie tot vier spelers, maar je kunt het ook met twee spelers spelen. Dan moet je wel drie of vier stapeltjes van de kaarten maken, omdat je anders weet welke kaarten je tegenstander in de hand heeft. De neuzen zijn echte piepneuzen en hebben allemaal twee stiekjes die je op maat aan elkaar kunt vastbinden. Persoonlijk vinden wij de neuzen niet prettig zitten, dus daar doen wij eigenlijk niets mee. Wij zeggen gewoon “bluf” wanneer wij iemand Het rode neuzen spel Identity Games bluffen blufspel kaarten memorie rubberen neuzen piepneuzen CliniClowns steun donatie zieke kinderen speelplezier recensie review verdenken. De elastiekjes zijn voor mijn hoofd wat te kort, maar we vinden vooral het erg benauwd met de rubberen neuzen op. Wij zijn erg blij met die blufspel en het wordt hier dan ook regelmatig gespeeld.

Memorie

Heb je nog jonge kinderen thuis? Dan kun je met de kaarten ook een potje memory spelen. Pak van elke clown twee kaarten uit de stapel, schud ze en leg ze gedekt op tafel neer. Als ouder ben je natuurlijk gewaarschuwd, want de meeste kinderen zijn gruwelijk goed in het onthouden van waar de verschillende plaatjes liggen!

Het roden neuzen spel
Familiespel, 6+, 3-4 spelers, Identity Games