Rotschool: pestkoppen en papperige broccoli [recensie]

Rotschool Pestkoppen en papperige broccoli James Patterson Chris Tebbets reviews boekenreeks deel serie delen afzonderlijk lezen vakantie getreurd erger schooljaar voorbij vakantie vieren luieren netflixen chillen vrienden zomerkamp zomerschool zomer saaie lessen verplicht gelukkig jongens kamer vriendschap groep coole slaapzaal ruzie groepen strijd belevenissen hilarisch verhaal leven pubers lachwekkende situaties fanatieke lezers snel makkelijk tekeningen Clavis schooljaar slaaphut bijnaam jongen recensie review

Het hilarische vierde deel van James Pattersons successerie, over pesten en vriendschap. Voor iedereen vanaf 10 jaar die (n)ooit op kamp is geweest.
Houdt het dan nooit op? Is het schooljaar eindelijk voorbij, moet Rafe opeens naar zomerkamp! En niet zomaar een zomerkamp, maar een zomerschool. Nog meer rekenen en taal en andere ellende … Gelukkig wordt Rafe al snel vrienden met de andere jongens in zijn slaaphut. Zelfs met Snoteter, een aardige jongen met een beroerde bijnaam. En die vriendschap blijkt van pas te komen wanneer de jongens uit de “coole slaapzaal’ uit zijn op ruzie … School is oorlog, maar schoolkamp nog meer!

Eerder kon je al twee reviews lezen over de boekenreeks Rotschool. Dit is alweer het vierde deel van deze serie. Maar wees gerust: ken je de andere delen nog niet, dan kun je dit boek prima afzonderlijk lezen.

Rotschool: pestkoppen en papperige broccoli

Rotschool Pestkoppen en papperige broccoli James Patterson Chris Tebbets reviews boekenreeks deel serie delen afzonderlijk lezen vakantie getreurd erger schooljaar voorbij vakantie vieren luieren netflixen chillen vrienden zomerkamp zomerschool zomer saaie lessen verplicht gelukkig jongens kamer vriendschap groep coole slaapzaal ruzie groepen strijd belevenissen hilarisch verhaal leven pubers lachwekkende situaties fanatieke lezers snel makkelijk tekeningen Clavis schooljaar slaaphut bijnaam jongen recensie review Baal jij dat je nu wellicht niet op vakantie gaat? Wees niet getreurd… Het kan altijd nog erger! Rafe is blij dat het schooljaar voorbij is, maar dat betekent niet dat hij kan doen wat hij zelf wil. Geen vakantie vieren, maar ook niet de hele dag luieren, netflixen of chillen met zijn vrienden. Hij moet namelijk op zomerkamp… Ehh… Zomerschool!

Het is dus zomer en Rafe ontkomt niet aan saaie lessen doordat hij verplicht naar zomerschool moet. Maar gelukkig zijn de jongens met wie hij een kamer deelt wel leuk en al snel ontstaat er een vriendschap. Die blijkt hij hard nodig te hebben, want een andere groep – de uit de coole slaapzaal – zijn uit op ruzie. Twee groepen die de strijd met elkaar aan gaan. Wordt het toch nog een vakantie boordevol belevenissen!

Wederom hilarisch verhaal waarin het leven van een stel pubers flink onder de loep genomen wordt. En dat zorgt voor lachwekkende situaties. Voor de minder fanatieke lezers ie het fijn dat er veel tekeningen in dit boek te vinden zijn, zodat het verhaal lekker snel en makkelijk weg leest.

Rotschool: Pestkoppen en papperige broccoli – J. Patterson & C. Tebbets
Zelf Lezen, hardcover, 290 pagina’s, Clavis