Rotschool: Ik wil hier weg! [recensie]

Rotschool: Ik wil hier weg James Patterson Chris Tebbets Clavis recensie review Rotschool: De ergste jaren van mijn leven graphic novel

Rotschool: Ik wil hier weg James Patterson Chris Tebbets Clavis recensie review Rotschool: De ergste jaren van mijn leven graphic novel Hoi, ik ben Rafe Khatchadorian. Het ziet ernaar uit dat ik vorig jaar het eerste jaar van de middelbare school heb overleefd! (Met moeite.) Maar wat denk je? Er komt een nieuw jaar aangeslopen! Maak je niet druk – ik zorg voor dekking. Stap 1: lees dit boek. Stap 2: doe niet wat ik heb gedaan. Welkom bij het nieuwe ergste jaar van mijn leven! Het hilarische tweede deel van James Pattersons successerie. Voor iedereen vanaf 10 jaar die op school zit of heeft gezeten.

Nadat we Rotschool: De ergste jaren van mijn leven hadden gelezen, waren we erg nieuwsgierig naar het tweede deel in deze reeks! Gelukkig is deel twee net zo leuk als het eerste en dus hebben we weer heel wat afgelachen!

Rotschool: Ik wil hier weg!

Rotschool: Ik wil hier weg James Patterson Chris Tebbets Clavis recensie review Rotschool: De ergste jaren van mijn leven graphic novel De naam Rotschool: Ik wil hier weg trekt natuurlijk al direct de aandacht. Het is leuk wanneer je het eerste boek hebt gelezen, maar niet perse noodzakelijk. In dit tweede deel maak je namelijk ook eerst weer even kennis met hoofdpersoon Rafe.

Zodra je het boek openslaat zie je al direct dat dit een vrolijk boek is. Het is een graphic novel en sommige pagina’s bevatten meerdere tekeningen. Af en toe heb je ook een bladzijde zonder tekst. Maar – om het geheel in evenwicht te houden – zijn er ook gewoon pagina’s met alleen maar tekst. Deze tekst heeft wel een prettig leesbaar formaat, waardoor dit lekker makkelijk wegleest.

Hoofdpersoon Rafe heeft de brugklas overleefd en maakt zich nu op voor het tweede jaar. Echter ziet het er naar uit dat hij wel naar een andere school moet. De snackbar waar zijn Rotschool: Ik wil hier weg James Patterson Chris Tebbets Clavis recensie review Rotschool: De ergste jaren van mijn leven graphic novel moeder werkt brandt af, waardoor zijn moeder zonder werk zit en het gezin zonder huis. Gelukkig hebben ze oma Dotty nog. Ze kunnen bij haar intrekken, al blijkt dat niet heel makkelijk te gaan. Haar huis is namelijk overvol aangezien oma last heeft van verzameldrang!
Natuurlijk is Leo – het denkbeeldige vriendje van Rafe – ook weer van de partij en dus weet Rafe in ieder geval dat het niet saai zal worden!

Hoewel je – eenmaal begonnen met lezen – niet meer wilt stoppen, zul je dit af en toe toch echt even moeten doen… Al was het maar omdat je dubbel ligt van het lachen! Geen lezer in huis? Dan is dit boek echt de moeite waard om te lezen, aangezien het lezen eigenlijk vanzelf gaat.

Rotschool: Ik wil hier weg! – James Patterson & Chris Tebbets
Zelf Lezen, hardcover, 241 pagina’s, ClavisBekijk op Bol.com logo