Saar op Hockey – Drie verhalen in één! [recensie]

Dit grote hockeyboek bevat maar liefst drie spannende AVI-boeken van Vivian den Hollander, vol avonturen van Saar en de Ministicks. In Een stick voor Saar gaat Saar voor het eerst op hockey bij HCR. Omdat ze niet zo handig is, slaat ze nog wel eens mis… Maar als er een andere Mini in de problemen zit, komt Saar in actie! In Snel naar het veld zet Saar haar wekker, want de volgende dag moet ze vroeg opstaan vanwege een uitwedstrijd. Saar is op tijd wakker, maar geldt dat ook voor haar moeder? En in Goud voor Saar komt de keeper van het Nederlands elftal een hockey-clinic geven. Als dat maar goed gaat…

Een leesboek geschreven op AVI M4 niveau voor jongens en meiden die dol zijn op hockey. Ook zeer geschikt voor iedereen die misschien op deze sport wil gaan, want Saar begint zelf ook net. En dat levert soms hilarische taferelen op. Met het boek Saar op hockey haal je maar liefst drie vrolijke verhalen in huis. In deze bundek staan namelijk de volgende verhalen: Een stick voor Saar, Snel naar het veld en Goud voor Saar.

Saar op hockey

Na een open dag op de hockeyclub is Saar lid geworden en nu gaat ze met haar moeder winkelen om de sportattributen te kopen. Ze moet natuurlijk een hockeystick hebben, maar ook kousen, beschermers en een rokje. Thuis gekomen oefent ze vast wat op haar kamer, maar of dat nu een goed plan is? Ook tijdens de eerste les blijkt dat het best lastig is én dat niet iedereen altijd even aardig is. Maar gelukkig komt ook dat allemaal goed.
 Saar op Hockey Ministicks 3in1 Vivian den Hollander AVI M4 Leren Lezen Van Holkema & Warendorf Een stick voor Saar Snel naar het veld Goud voor Saar recensie review Het tweede verhaal draait om een wedstrijd, waar Saar te laat dreigt te komen. Zullen ze op tijd op het veld staan? Het laatste verhaal in deze bundel is superleuk omdat een keeper van het Nederlandse Elftal op de vereniging komt. Saar en haar teamleden krijgen een echte clinic!

Het boek is prettig te lezen doordat de tekst in een lekker groot formaat gedrukt is. De vrolijke, gekleurde tekeningen maken het lezen extra leuk. Elke zin begint op een nieuwe regel, wat het overzichtelijk maakt voor de jonge lezers.
Voor iedereen die dol is op hockey een must-read, maar ook voor andere kinderen herkenbaar omdat veel van de belevenissen ook passen bij andere sporten. Het beginnen op een club, het leren van de sport en wedstrijden spelen.

Bekijk op Bol.com logoSaar op hockey – Vivian den Hollander
Leren Lezen, hardcover, 96 pagina’s, Van Holkema & Warendorf