Samen – Een schitterend beeldverhaal [recensie]

Samen vertaald Susan Smit poëtisch beeldverhaal volwassenen moeilijke tijden eenzaamheid angst hoop vooruitzichten cadeauboek storm wereld iedereen huis schuilen stil stilte leven verbinding saamhorigheid boek cadeau cadeau roerige tijden illustraties boodschap auteur meegeven pentekeningen tekst aanvullen drukte alledag hectiek beseffen beleefd machine verandering gedragen impact mensen dingen normaal lezer duidelijk aanvoelt indirect corona moeizame situaties meemaken verbonden angst auteur gescheiden zwaarmoedig positief creativiteit kracht onszelf hoop bewaren lezen prachtig aanrader Luke Adam Hawker roman Altamira recensie review

Samen – vertaald door Susan Smit, is een prachtig pöetisch beeldverhaal voor volwassenen over moeilijke tijden, eenzaamheid, angst, maar ook over hoop en nieuwe vooruitzichten. Dit cadeauboek gaat over een grote storm, die over de wereld woedt. Iedereen trekt zich terug in zijn huis om te schuilen. En dan is het opeens erg stil… En in die stilte merk je waar het in het leven echt om gaat: verbinding en saamhorigheid. Een bijzonder boek om cadeau om te geven.

Samen vertaald Susan Smit poëtisch beeldverhaal volwassenen moeilijke tijden eenzaamheid angst hoop vooruitzichten cadeauboek storm wereld iedereen huis schuilen stil stilte leven verbinding saamhorigheid boek cadeau cadeau roerige tijden illustraties boodschap auteur meegeven pentekeningen tekst aanvullen drukte alledag hectiek beseffen beleefd machine verandering gedragen impact mensen dingen normaal lezer duidelijk aanvoelt indirect corona moeizame situaties meemaken verbonden angst auteur gescheiden zwaarmoedig positief creativiteit kracht onszelf hoop bewaren lezen prachtig aanrader Luke Adam Hawker roman Altamira recensie reviewRecensie:
Wat een bijzonder boek is dit; zeker in deze roerige tijden!

Samen

Samen wordt gevormd door zowel de illustraties als de boodschap die de auteur de lezer wil meegeven. Het boek bevat prachtige zwart/wit pentekeningen die de tekst fantastisch aanvullen. Hoewel er helemaal niet zoveel tekst in staat, wordt er zoveel verteld.

Het verhaal begint over de drukte van alledag en dat we, door deze hectiek, soms niet beseffen wat we beleefd hebben. De wereld gaat als een grote ‘machine’ door.

Maar wanneer er dan een grote verandering plaatsvindt, gaan we ons anders gedragen. De impact van sommige dingen (zoals nu met Corona) doet veel met ons als mens. De lege straten, de afstand tussen mensen….deze (toch vreemde dingen) werden ineens normaal.  Hoewel het voor de lezer duidelijk aanvoelt dat het indirect over Corona gaat, ben ik van mening dat het ook over andere moeizame situaties kan gaan. Juist doordat we dit nu met z’n alle meemaken, voel je je met het verhaal verbonden.

Samen vertaald Susan Smit poëtisch beeldverhaal volwassenen moeilijke tijden eenzaamheid angst hoop vooruitzichten cadeauboek storm wereld iedereen huis schuilen stil stilte leven verbinding saamhorigheid boek cadeau cadeau roerige tijden illustraties boodschap auteur meegeven pentekeningen tekst aanvullen drukte alledag hectiek beseffen beleefd machine verandering gedragen impact mensen dingen normaal lezer duidelijk aanvoelt indirect corona moeizame situaties meemaken verbonden angst auteur gescheiden zwaarmoedig positief creativiteit kracht onszelf hoop bewaren lezen prachtig aanrader Luke Adam Hawker roman Altamira recensie reviewHet boek laat op een bijzondere manier zien dat iedereen wel een vorm van angst heeft. De auteur laat het gevolg zien wanneer mensen van elkaar gescheiden zijn en dat het tot eenzaamheid kan leiden. Toch wordt het verhaal niet zwaarmoedig, eerder positief verteld. Het laat zien dat we gescheiden waren van elkaar, maar toch verbonden. Het toont de lezer de creativiteit naar andere mogelijkheden, de kracht in onszelf en de hoop.

Het is een boek om goed te bewaren. Een verhaal dat keer op keer te lezen is en prachtig blijft. Bemoedigende tekst dat bij de lezer een positief gevoel oproept terwijl de situatie soms zeer lastig is. Een echte aanrader!

Samen – Luke Adam Hawker
Roman, hardcover, 64 pagina’s, Altamira