Sea Breeze 7: Hopeloos [recensie]

Sea Breeze 7: Hopeloos Abbi Glines roman Karakter Uitgevers obsessie leadzanger vrouwen strenggelovig feestje klagen domineesgezin nachtrust aangetrokken relatie afstand buren feelgood invloed opvoeding innerlijke strijd realistisch gebeurtenissen personages recensie review

Krit is gevoelig voor verslaving –en vrouwen zijn altijd zijn favoriete obsessie geweest. Het past nu eenmaal in het leven van een leadzanger in een  band. Hij kan iedere vrouw krijgen die hij wil, altijd en overal. Op één na dan.

Blythe is het gewend om alleen te zijn. Het strenggelovige gezin waarin ze opgroeide, accepteerde haar nooit als een ‘eigen kind’. Dan krijgt ze de kans om op zichzelf te wonen in een appartementencomplex. Als ze tijdens een lawaaiig feestje van haar bovenbuurman gaat klagen, wordt ze overgehaald om te blijven.

Krit kan de onschuldige en tegelijkertijd sexy Blythe niet weerstaan. Maar zit zij wel op hem te wachten?

Ik heb nu al verschillende boeken uit de Sea Breeze serie gelezen en ook dit boek heb ik weer met veel plezier gelezen. Persoonlijk vind ik het Persoonlijk vind ik het één van de leukste verhalen uit deze boekenreeks tot nu toe. De hoofdrolspelers Krit en Blythe zijn zo verschillend van elkaar, maar toch is er een bepaalde aantrekkingskracht. Heerlijk boek om bij weg te dromen…

Sea Breeze 7: Hopeloos

Sea Breeze 7: Hopeloos Abbi Glines roman Karakter Uitgevers obsessie leadzanger vrouwen strenggelovig feestje klagen domineesgezin nachtrust aangetrokken relatie afstand buren feelgood invloed opvoeding innerlijke strijd realistisch gebeurtenissen personages recensie review Een groter contrast kun je niet hebben: Krit die van de one-night-stands leeft en de maagdelijke Blythe die uit een domineesgezin komt.

Blythe staat op het punt de wereld te ontdekken. Ze woont net op zichzelf, ver weg bij het gezin waar ze zich nooit thuis heeft gevoeld vandaan. Jammer dat in het appartement boven haar zo vaak feestjes worden gegeven, dat haar nachtrust ernstig wordt verstoord. Wanneer ze gaat klagen, wordt er gevraagd of ze wil blijven… Maar de mensen op het feest, zijn duidelijk niet haar soort. Kan ze niet beter gewoon vriendelijk bedanken en direct weer naar haar eigen woning gaan?

Eén ding wordt al snel duidelijk: Krit en Blythe voelen zich aangetrokken tot elkaar, maar hebben ieder zo hun eigen idee waarom een relatie tussen hen niets zal worden. Beiden proberen de ander op afstand te houden, maar dat is nog klap lastig wanneer je buren bent.

Heerlijk feelgood boek waarin je aan alles voelt dat de twee elkaar meer dan leuk vinden. Je snapt hen beide heel erg goed, maar toch hoop je dat ze elkaar uit eindelijk zullen krijgen. Hoewel de afloop niet echt verrassend is, zit er in het verhaal voldoende wendingen om het interessant te houden om te lezen. De invloed van haar opvoeding en het feit dat ze zich nooit geaccepteerd gevoeld heeft thuis, komt duidelijk naar voren. Een innerlijke strijd die realistisch overkomt. Doordat je als lezer afwisselend vanuit Blythe en Krit leest, merk je direct hoe verschillend ze sommige gebeurtenissen beleven. Je raakt als lezer echt betrokken bij de personages, en wilt niets liever hen toe fluisteren dat ze er gewoon voor moeten gaan…

Sea Breeze 7: Hopeloos – Abbi Glines
Roman, paperback, 256 pagina’s, Karakter Uitgevers