Sea Breeze: Zolang het duurt [recensie]

Sea Breeze Zolang het duurt Abbi Glines derde deel reeks serie Karakter Uitgevers boerderij dronken automobilist platteland zomerbaantje baseballbeurs Alleen voor nu oogpunten verboden terrein recensie review

Low heeft het hart van Cage gebroken nadat ze een relatie met Marcus in Alleen voor haar. Het leven van Cage begon langzaamaan van de rails te raken, eindigend in een arrestatie voor beschonken rijden. Om zijn baseballbeurs te kunnen behouden – het enige waar hij naast Low om geeft – moet Cage een zomerbaantje zien te vinden. Weg van Sea Breeze.
Op een boerderij, met een hoop koeien en zonder hete meisjes. Misschien is dat wat Cage nodig heeft om alles weer op orde te krijgen.
Maar de eigenaar van de boerderij blijkt een knappe maar chagrijnige dochter te hebben. Cage ziet een hoop geheimen en verdriet in haar ogen. Hij wil niets liever dan haar zowel mentaal als fysiek uitkleden in de schuur, maar is hij wel klaar voor de consequenties?

Dit is het derde deel in de Sea Breeze reeks, maar voor mij een eerste kennismaking. Ik ben dus vooral erg benieuwd of de boeken los van elkaar te lezen zijn of niet.

Sea Breeze: Zolang het duurt

De vlotte schrijfstijl neemt me al snel mee in het verhaal, al merk ik wel dat ik het personage Cage voor mij de nodige geheimen heeft. Daar mis ik dus toch wel wat achtergrondinformatie vanuit de voorgaande delen. Maar gelukkig kom ik er al snel in en leer ik Cage kennen als een jongen die aan de lopende band meisjes versiert. Maar nu zit hij ver weg van zijn vertrouwde omgeving op een boerderij…

Het werken op de boerderij is niet iets waar hij blij mee is, maar hij heeft geen andere keuze. Als dronken automobilist is hij gearresteerd. Wil hij zijn baseballbeurs behouden dan moet hij deze zomer wel aan het werk.. Het platteland betekent hard werken en geen plezier met willige meisjes. De boerendochter blijkt een ontzettende knappe meid. Jammer dat ze niet te genieten is… Maar dat intrigeert Cage ook al snel. Hij voelt zich steeds meer aangetrokken tot de stille Eva, maar ze is verboden terrein.

Schrijfstijl

Het verhaal wordt beschreven vanuit twee verschillende oogpunten: die van Cage en die van Eva. De naam staat steeds boven het hoofdstuk, dus verwarrend is dit niet. Het geeft een mooi beeld over wat er in de hoofden van die twee omgaat. Langzaam leer je beide personages steeds beter kennen. Het verhaal leest vlot en je blijft steeds nieuwsgierig naar hoe het verder zal gaan. Inmiddels heb ik ook het volgende deel – Alleen voor nu – in huis. Ik hoop dus dat ik met plezier verder zal lezen in de Sea Breeze reeks.

Sea Breeze: Zolang het duurt – Abbi Glines
Roman, paperback, 288 pagina’s, Karakter Uitgevers