SmartMax Basic: spelen & bouwen met magneetkracht [recensie]

SmatrtMax Basic 25 Magneten speelgoed bouwset vanaf 1 jaar recensie Smart GamesMaximale creativiteit met SmartMax Basic 25 speelstukken!
Magnetisme heeft een onweerstaanbare aantrekkingskracht op kinderen. SMARTMAX® laat hen deze fascinerende wereld op een veilige manier ontdekken.
De reuze-grote elementen zijn ideaal voor jonge kinderen. Het aantrekken en afstoten van magneten is een spel op zich en zorgt voor een echte aha-ervaring bij de allerkleinsten. Oudere kinderen beleven maximaal speelplezier bij het bouwen van torens, bruggen en andere grote constructies.

Spelen met magneten… Als kind was ik gefascineerd door de aantrekkings- of juist afstotingskracht van magneten. Ook kon ik me tijden vermaken met zoveel mogelijk magnetische velden in huis te ontdekken. Gevolg? Er hingen overal wel magneten aan SmartMax Basic basisset Smart Games magneten recensie staven ballen bouwendeurposten, radiatoren etc. Met SmartMax kun je niet alleen magneten elkaar aan laten trekken of afstoten, je kunt er vooral enorm leuk mee bouwen! Wij gingen aan de slag met de SmartMax Basic, een 25-delige set uit de SmartMax serie.

SmartMax Basic – 25 delig

Met de 25-delige set SmartMax Basic hebben we voldoende materiaal om eens uit te testen wat je allemaal kunt met SmartMax. De set bestaat uit vier lange, gekleurde staven, 12 korte staven en 9 grote magneetballen. Uiteraard zit er een voorbeeldboekje bij, zodat je alvast wat inspiratie op kunt doen voor wat leuke SmartMax bouwwerken.
Wat wel opvalt is dat de doos echt enorm groot is, en dat de inhoud dan wel erg weinig lijkt… Kijk dus goed naar de inhoud en ga niet alleen op het formaat van de doos af!

Voorbeelden

Wanneer we door het boekje met voorbeelden bladeren, zien we al snel veel voorbeelden niet gemaakt kunnen worden met de SmartMax Basic set alleen. Daar heb je dan niet voldoende onderdelen voor. Gelukkig kun je sommige voorbeelden we namaken én het boekje werkt in SmartMax Basic Smart Games recensie basisset magneten magneetstaven magneetballen bouwen ieder geval inspirerend. Wanneer wij gewoon zelf aan de slag gaan met de SmartMax zien wij dat we toch wel hele leuke dingen kunnen maken met alleen de SmartMax Basic set.

Speelplezier

SmartMax biedt plezier aan een grote doelgroep. Doordat de onderdelen groot zijn, kunnen kinderen vanaf 1 jaar hier al mee spelen. Zij zullen vooral erg onder de indruk zijn van het feit dat de staafjes en ballen aan elkaar kunnen “kleven,” terwijl wat oudere kinderen steeds meer ontdekken dat je er van alles mee kunt bouwen. Doordat SmartMax geschikt is voor een brede doelgroep, kunnen alle kinderen van een gezin er lekker samen mee spelen en elkaar inspireren.

Vraagt om meer

Wie eenmaal de smaak te pakken heeft van SmartMax, zal ongetwijfeld al snel meer willen. Zo had het testpanel hier al snel hun zinnen gezet op de gebogen staven van SmartMax. Die kwamen ze in een voorbeeld tegen, maar zaten – tot hun spijt – niet in deze basisset. Bovendien zijn er niet alleen maar staven, maar zijn er ook nog auto’s en leuke buizen verkrijgbaar van SmartMax. Laat je creativiteit dus de vrije loop met SmartMax!

Bekijk op Bol.com logoSmartMax Basic
Bouwset, 25 delig, 1+, Smart Games
Bekijk hier het assortiment van SmartMax