SOS Dieren in nood! Paard zoekt een thuis [recensie]

SOS Dieren in nood! Paard zoekt een thuis Tina Noland Zelf Lezen Deltas acht jaar kinderboekenserie kinderboekenreeks spannend dierenliefde kinderen jongens meisjes petitie overlast dierengeluk dierenasiel knuffelen dierenvriendjes aanrader verzorgen spelen gebeurtenissen geboorte veulen buurt baasje potloodtekeningen doelgroep letterformaat recensie review

Wij zoeken voor elk dier het perfecte baasje!
Lisa houdt superveel van dieren! En net zoals haar broer Thomas vindt ze het heel erg leuk om te helpen in Dierengeluk, het asiel van hun ouders. Daar is elke dag wel weer een nieuw dier. En de missie van Dierengeluk is pas geslaagd als alle dieren een lief baasje hebben!
Op een dag wordt er een veulen geboren in Dierengeluk. Lisa wil heel graag dichtbij een nieuw thuis voor de pony en zijn moeder vinden. Maar de tijd dringt, want binnenkort moet het asiel misschien sluiten…

Voor jongens en meiden die gek zijn op dieren is er een mooie kinderboekenserie: SOS Dieren in nood! Fijne leesboekjes voor kinderen vanaf een jaar of acht. Korte zinnen, prettig lettertype en formaat om te lezen. Grappig detail: het boek begint met een tekening dat de website van dierenasiel Dierengeluk moet voorstellen. Ziet er leuk én echt uit. Wij ontvingen uit deze serie Paard zoekt een thuis.

SOS Dieren in nood! Paard zoekt een thuis

Het zal ongetwijfeld de droom van veel kinderen zijn: wonen bij het dierenasiel. Altijd lieve dierenvriendjes om je heen om te knuffelen, om mee te spelen en te verzorgen. Voor alle kinderen die gek zijn op dieren is deze boekenreeks een aanrader. SOS Dieren in nood! Paard zoekt een huis is spannend en staat bol van de dierenliefde.

SOS Dieren in nood! Paard zoekt een thuis Tina Noland Zelf Lezen Deltas acht jaar kinderboekenserie kinderboekenreeks spannend dierenliefde kinderen jongens meisjes petitie overlast dierengeluk dierenasiel knuffelen dierenvriendjes aanrader verzorgen spelen gebeurtenissen geboorte veulen buurt baasje potloodtekeningen doelgroep letterformaat recensie review Het verhaal is vlot geschreven en neemt je mee naar het leven in en rond het dierenasiel. Mooie gebeurtenissen, zoals de geboorte van een veulen maak je van dichtbij mee. Maar ook dat je soms met onverwachte tegenslagen te maken krijgt. Het dierenasiel moet wellicht binnenkort sluiten, doordat eer een petitie is geweest. Buurtgenoten vinden dat het asiel voor overlast zorgt in de buurt. Zal het de familie lukken het asiel te behouden? Voor het geval ze echt de deuren moeten sluiten, is het belangrijk dat ze voor elk dier een passend baasje zoeken. Dus ook voor het pasgeboren veulentje!

Hier en daar staan er potloodtekeningen in het boek die het verhaal ondersteunen. Tussendoor zie je soms wat hondenpootjes staan als een hoofdstuk is opgedeeld in twee stukken. Hoofdstukken zijn genummerd en je ziet dit ook direct aan het plaatje van het veulentje dat ook op de cover staat. Tekst past goed bij de doelgroep, het verhaal leest vlot en door het royale letterformaat zien niet-lezers ook niet zo op tegen een bladzijde vol tekst.
Voordeel is dat wanneer je eenmaal een leuk boek hebt gevonden, het prettig is dat het onderdeel is uit een serie. Zo begin je sneller aan een nieuw boek uit dezelfde reeks.

SOS Dieren in nood! Paard zoekt een thuis – Tina Nolan
Zelf Lezen, hardcover, 112 pagina’s, Deltas