Stier zoekt Bier: Tactisch kaartspel van The Game Master [recensie]

Stier zoekt Bier The Game Master kaartspel recensie pils

In het kaartspelletje Stier zoekt Bier gaan de stieren op zoek naar een gezellige kroeg. De spelers zijn kroegbazen en tappen veel bier waar de dorstige stieren op af komen. Maar wie heeft het slimst bier ingekocht?

Spelen mag vanaf 8 jaar, maar bier drinken vanaf je 18de!
Je bent gewaarschuwd: geniet, maar speel met maten!

Stier zoekt Bier: vrolijke stierenkoppen kijken mij aan. Maar verder heb ik eigenlijk geen idee wat ik van dit spel kan verwachten. Met een paar vrienden besluit ik maar eens het spel te gaan spelen. Praktisch is dat er voor elke speler een kaartje is waarop kort het speloverzicht Stier zoekt bier kaartspel the game master pils recensie en op de achterzijde het spelverloop staat. In het begin kan dit praktisch zijn om bij iedere speler neer te leggen. Zo kun je eenvoudig snel even kijken wat er nu moet gebeuren en hoef je niet steeds de spelregels er op na te slaan.

Stier zoekt Bier

Hoewel de naam Stier zoekt Bier anders doet vermoeden, kun je dit spel al spelen met kinderen vanaf acht jaar. Echter denk ik dat het onderwerp de meeste kinderen niet echt aan zal spreken. Hier in huis trok Stier zoekt Bier wel even de aandacht, maar het feit dat mijn dochter geen enkele keer gevraagd heeft of ik het spel wilde spelen met haar zegt al genoeg…
Gelukkig vond ik wel een paar vriendinnen die wel proefkonijn wilden zijn en Stier zoekt Bier wilden testen.

In Stier zoekt Bier draait alles om de dorstige stieren van bier te voorzien. Elke stier heeft zo zijn favoriete biersoort. Pietje Pils, Bennie Blond, Bruno de Bruyne en Ozzy Oerstier zijn dol op bier. Als speler moet je keuzes maken. Welke stier wil ik bier geven? Van het bekende pilsje zijn de meeste kaarten aanwezig, maar je hebt ook meer nodig om Pietje Pils tevreden te stier zoekt bier kaartspel recensie the game master pilsstellen en dus punten te verdienen. Oerbier is schaars, maar Ozzy Oerstier heeft ook minder drank nodig. Schat je tegenstanders in, ga de concurrentie aan of trek je eigen plan. Gelukkig heb je ook nog een kelder waar je voorraad tijdelijk kunt bewaren. Met de juiste tactiek ben jij straks de grootste bierbaas!

Speelplezier & Doelgroep

Het kaartspel blijkt eenvoudig aan te leren en zorgt voor voldoende speelplezier. Echter denk ik dat dit spel vooral aan zal slaan bij jongeren. Maar Stier zoekt Bier is ook een leuk cadeautje voor een bierliefhebber, uiteraard voorzien van een voorraadje van zijn of haar eigen favoriete bier.

Bekijk op Bol.com logoStier zoekt Bier – The Game Master
Kaartspel, Vanaf: 8+, Aantal spelers: 3-5, Speelduur: circa 45 minuten