StoryZoo Wil je mij voorlezen? [recensie]

Weet je wat Toby het allerliefst doet? Logeren bij oma, want dan leest ze voor! Maar vandaag heeft oma het te druk. Als Toby een magisch boek vindt, gaat hij op zoek naar iemand anders die hem voor kan lezen. Ga je mee op avontuur? Een hartverwarmend verhaal over logeren bij oma, vriendschap, elkaar helpen en de magie van verhalen. In dit voorleesboek voor kleuters ontmoeten de hoofdpersonen Toby, Bax en Pepper uit StoryZoo elkaar voor het eerst.

Omdat ik geen kinderen heb in deze doelgroep is de animatieserie StoryZoo mij onbekend. Het boek Wil je mij voorlezen? Is dus mijn eerste kennismaking met Toby en zijn vriendjes.

StoryZoo Wil je mij voorlezen?

StoryZoo logeren oma vandaag druk magisch boek lezen avontuur hartverwarmend verhaal vriendschap helpen magie verhalen voorleesboek kleuters hoofdpersonen kinderen doelgroep animatieserie onbekend kennismaking vriendjes voorlezen potten boek gouden letters interesse beer ontmoeten papegaai Engels genieten leren weetjes leeuw olifant stokstaartjes kind ouder praten leeshulpvragen kijken YouTube afleveringen Juliëtte Maslow-Rosenkamp prentenboek recensie review Toby logeert bij oma en daar geniet hij ontzettend van. Oma kan namelijk heel goed voorlezen. Alleen zijn er nu andere dingen die echt gedaan moeten worden. Wanneer hij achter wat potten een boek met gouden letters ziet, is zijn interesse gewekt. Hij neemt het boek mee en gaat op zoek naar iemand anders die hem kan voorlezen. Toby komt Bax de beer tegen en die is ook wel benieuwd naar het boek. Al snel ontmoeten ze ook Pepper, de Engels pratende papagaai. Toeval? Of heeft het boek er iets mee te maken?

Wat een heerlijk voorleesverhaal. Kleuters zullen genieten van het verhaal, maar ze kunnen er ook wat van leren. Zo heb je Pepper die Engels praat. Maar ook staan er achterin het boek weetjes over de leeuw, het stokstaartje en de olifant die in het voorleesverhaal voorkomen. En heb je als ouder en kind daarna nog geen genoeg van het verhaal? Dan kun je ook nog samen verder praten over het boek met behulp van de leeshulpvragen.
Of je gaat gewoon verder kijken op YouTube naar leuke afleveringen van StoryZoo.

StoryZoo Wil je mij voorlezen? – Juliëtte Maslow-Rosenkamp
Prentenboek, hardcover, 32 pagina’s, StoryZoo