Superslimme Dieren: Ontdek de dieren in beeld én geluid [recensie]

Superslimme dieren Jan paul schutten kluitman QR codesSuperslimme dieren is het leukste boek voor iedereen die gek is op de fascinerende wereld van dieren. Iemand die daar zeker door gefascineerd is, is Jan Paul Schutten zelf. In dit informatieve boek vertelt hij zijn lezers alles over knappe dierenprestaties. Hij laat zien dat veel van onze uitvindingen of ontdekkingen eigenlijk al jaren worden gebruikt door dieren in de vorm van slimme aanpassingen aan hun omgeving: samenwerkingsverbanden, vermommingen, verdedigingstechnieken en navigatiesystemen.
Er komen bekende dieren als de aap, de kikker en de mier voorbij, maar ook bijzondere dieren als de pompomkrab, de vogelpoepmot en de thermometervogel.

Superslimme dieren jan paul schutten kluitmanKinderen en dieren zijn vaak een goede combinatie. In Superslimme dieren komen jongens en meisjes van alles te weten over de meest bijzondere dieren. Maar ook voor volwassenen is dit boek heel leerzaam. Jan Paul Schutten neemt je in Superslimme Dieren mee naar het fantastische dierenrijk!

Superslimme dieren

Dat wij mensen van alles kunnen bouwen vinden wij de normaalste zaak van de wereld. Maar wist je dat de meest ingenieuze bouwwerken van dieren afkomstig zijn? Denk maar aan de reusachtige termietenheuvels: enorme gebouwen met airconditioning. Zij hebben het nooit te warm of te koud! Vogels bouwen nesten, maar de prieelvogel maakt er een waar paradijs van. Een specht maakt gaten in een boom, maar wist je dat er een vogel bestaat die hakt in rotsen?
Met korte, informatieve teksten en schitterende foto’s worden tal van bijzondere, Superslimme Dieren besproken. Maar een plaatje zegt niet altijd genoeg… Gelukkig hebben ze daar ook rekening meegehouden en kun je zelfs filmpjes kijken met dit boek!

Superslimme dieren jan paul schutten kluitman QR codesSuperslimme dieren in beeld en geluid met QR codes

De foto’s in Superslimme Dieren zijn fantastisch om te zien, maar neem nou zo’n imposant gebouw als een termietenheuvel. Hoe wordt die gebouwd en hoe komt het dat termieten altijd kunnen genieten van de juiste temperatuur? Of heb jij wel eens een mierenbrug in het echt gezien? Op veel pagina’s in dit boek kom je QR codes tegen. Scan deze met je tablet of smartphone en zie en hoor meer over het betreffende onderwerp. Sommige filmpjes zijn Engels gesproken, maar dat mag de pret niet drukken hier in huis. De beelden spreken voor zich, zeker met de informatie uit het boek.
Met de QR codes komen de Superslimme Dieren echt tot leven!

Bekijk op Bol.com logoSuperslimme Dieren – Jan Paul Schutten
Informatief, hardcover, 128 pagina’s, Kluitman