Supertrip: De droom van elke fan… [recensie]

Supertrip Jill kargman recensie review ls amsterdam luitingh-sijthoff

Wanneer haar vriend haar ten huwelijk wil vragen, raakt Hazel in paniek. Hier is ze nog niet klaar voor! Als ze tijdens een zakenreis naar L.A. ineens naast haar idool, de singer-songwriter Finn Schiller, blijkt te zitten, slaat de vonk over. Hij is niet alleen een muzikaal talent, hij is ook nog eens een gentleman. Na een romantische date met haar rockgod moet Hazel haar leven onder ogen zien. Kiest ze voor rock-‘n-roll of voor saaie veiligheid?

Supertrip is een verhaal waar veel fans van welk popidool dan ook van dromen. Je stapt niets vermoedend in het vliegtuig en blijkt opeens naast je idool te zitten. Als hij dan ook nog eens heel aardig blijkt te zijn tegen je, dan ben je toch helemaal in de zevende hemel?

Hazel is op zakenreis, haar leven staat op haar kop, want haar vriend heeft haar net een aanzoek gedaan. Maar Hazel kan daar nog niet op in gaan. Dan ontmoet ze haar idool Finn Schiller in het vliegtuig en blijkt er al snel een klik te zijn tussen hen. Het feit dat deze rock en roll ster haar ziet zitten, maakt iets in Hazel los dat ze nog nooit heeft ervaren. Maar ja, dan heb je haar vriend Wylie nog…

Supertrip

Het boek begint wat traag, eigenlijk komt de vaart pas echt in het verhaal op het moment dat Fin Schiller naast Hazel plaatst neemt in het vliegtuig. De eerste veertig pagina’s van Supertrip had ik wat moeite met doorkomen. Het bleef allemaal wat oppervlakkig en de schrijfstijl vond ik niet vlot genoeg. Grappig genoeg veranderde dat op het moment dat Hazel haar idool ontmoette. De basis van het verhaal is goed uitgedacht en met enthousiasme geschreven. Het lijkt of de aanloop naar dit verhaal toe, wat meer moeite heeft gekost en daardoor wat minder vlot geschreven is. Mocht je dus hetzelfde denken tijdens het lezen van de eerste hoofdstukken: blijf lezen! Het is namelijk echt absoluut de moeite waard om door te lezen! Dit wil je namelijk niet missen.

Eenmaal aangekomen op het punt dat Hazel de rockster Finn ontmoet, wil ik het boek eigenlijk niet meer wegleggen. Zeker naarmate het contact tussen Finn en Hazel toeneemt, wordt het lastiger het boek naast me neer te leggen. Je wil niets anders dan weten hoe het af gaat lopen met Hazel. En voor wie zou ze uiteindelijk kiezen? voor haar idool waar ze al jaren over droomt of voor haar – vergeleken met Finn – saaie, maar ontzettend lieve schat Wylie. Het blijft lang in het ongewis voor wie Hazel zal kiezen, maar de uiteindelijke keuze is niet heel verrassend.

Een heerlijk boek dat je snel even tussen door leest: even niet nadenken, maar gewoon lekker ontspannen en aan niets denken. Het wat trage begin moet je even op de koop toe nemen, maar de rest van het boek maakt dat meer dan goed!

Supertrip – Jill Kargman
Romantische fictie, paperback, 192 pagina’s, Luitingh-Sijthoff