SuperZand: emmer en boek met 18 knutselideeën met SuperZand [recensie]

SuperZand boek knutselen emmer zand kinetisch zand Het is het meest gewilde kinderspeelgoed van dit moment: SuperZand™! Dit magische knutselzand, dat door magnetische kracht aan elkaar kleeft, was de afgelopen maanden niet aan te slepen bij speelgoedwinkels en webshops. Logisch: kinderen kunnen heerlijk binnen met zand spelen, en hun ouders, juffen en meesters zitten niet met de troep. Het zand voelt SuperZacht aan, bevat geen giftige stoffen en er is tot in de kleinste details mee te knutselen. ‘SuperZand™’ is een schitterend boek waaruit kinderen inspiratie kunnen opdoen. Dit boek bevat 18 geweldige knutsel-ideeën op drie verschillende niveaus. Met heldere stap-voor-stap-foto’s en duidelijke instructies kunnen kinderen, met hier en daar wat hulp van hun ouders, de vrolijkste knutselwerkjes maken: van een clown en een kikker tot een prachtige pauw!

SuperZand emmer en boek kinetisch zandRecensie:
Het kinetische zand hebben wij al een tijdje in huis. Er zijn al ontzettend veel bouwwerken mee gemaakt en het blijft iets magisch hebben. Zand om binnen mee te spelen en dat aan elkaar blijft plakken. Opruimen is zo gebeurd, doordat je alle restjes die op tafel liggen zo aan een bol laat kleven en alles weer terug in de emmer stopt. Het geluk van mijn dochter kon niet op toen wij nog een emmer Super Zand en het boek SuperZand thuis bezorgd kregen. Want inmiddels waren er al ontzettend veel creaties gemaakt, dus een beetje inspiratie op gebied van SuperZand creaties was welkom.

SuperZand

In het boek SuperZand staan maar liefst achttien voorbeelden om te maken. Deze zijn onderverdeeld in drie categorieën welke zijn aangeduid met sterren. De makkelijkste bouwwerken zijn gemarkeerd met De makkelijkste bouwwerken zijn gemarkeerd met één ster, de moeilijkste met drie sterren.

superzand emmer en boek kinetisch zandSelecteer aan de hand van de foto’s en de moeilijkheidsgraad een knutselidee welke jij wilt gaan maken. Vervolgens staat er stapsgewijs aangegeven wat je moet doen en welke voorwerpen je daarvoor kunt gebruiken. Dat de voorbeelden gemaakt zijn door een volwassene is wel duidelijk te zien, want het zijn stuk voor stuk wel schitterende bouwwerken.

Mijn dochter heeft als eerste de krab gemaakt (1 ster), welke in grove lijnen lijkt op het voorbeeld. Echter is het voorbeeld zeer strak gemaakt, waardoor kinderen dit niet snel zullen evenaren. Overigens zal dit geen probleem zijn voor kinderen, ze zullen gewoon hun eigen versie maken van het SuperZand bouwwerk.
Door de duidelijke beschrijving – inclusief duidelijke foto’’s – kunnen kinderen zelfstandig de voorbeelden na maken.

Los verkrijgbaar

Heb je al SuperZand in huis dan is het praktisch om te weten dat het SuperZand boek en de emmer SuperZand los verkrijgbaar zijn.