Tangle Schatten: een kleurboek voor schatten [recensie]

Kleuren voor Volwassenen Jane Monk BBNC recensie review Tangle Schatten Zentangle enkelzijdig bedrukt, perforatielijn rillijn technieken materiaalgebruik fineliners stiften kleurpotloden patronen kleurmateriaal

Kleuren voor Volwassenen Jane Monk BBNC recensie review Tangle Schatten Zentangle enkelzijdig bedrukt, perforatielijn rillijn technieken materiaalgebruik fineliners stiften kleurpotloden patronen kleurmateriaal Iedereen die houdt van patronen inkleuren, moet zich zeker eens wagen aan deze tangle schatten. De creatieve patronen nodigen uit om je gedachten te laten varen en heerlijk weg te dromen bij het kleuren. Niet voor niets wordt deze tak van kleuren ook wel creatieve meditatie genoemd. Voor dit bijzondere boek heeft Jane Monk 52 zeer originele tekeningen gemaakt, waarbij ze Zentangle ® patronen heeft gecombineerd met haar eigen technieken. Als extraatje vind je voorin informatie over kleurtechnieken, welke materialen je kunt gebruiken en kleurenschema’s. Hiermee onderscheidt Tangle schatten zich van andere boeken op dit gebied. De pagina’s zijn enkelzijdig bedrukt en voorzien van een rillijn. Zo kun je de plaat moeiteloos uit het boek halen, zodat je alle ruimte hebt om deze goed in te kleuren.

Kleuren voor Volwassenen Jane Monk BBNC recensie review Tangle Schatten Zentangle enkelzijdig bedrukt, perforatielijn rillijn technieken materiaalgebruik fineliners stiften kleurpotloden patronen kleurmateriaal Inmiddels hebben wij hier in huis al een grote verscheidenheid aan kleurboeken voor volwassenen in huis. Tangle Schatten  is er wel eentje die qua inhoud er uit springt. Waarom? Naast een breed aanbod aan kleurplaten, wordt in dit kleurboek ook aandacht besteed aan materiaalgebruik, technieken en bevat het boek ook ruimte om bepaalde dingen uit te proberen.

Tangle Schatten

Wanneer ik kleurde, ging ik eigenlijk gewoon mijn eigen weg met kleuren. Ik gebruik de ene keer kleurpotloden, de andere keer stiften of fineliners. Of een combinatie van verschillende kleurmateriaal. Maar ik heb nieuwsgierig de informatie uit Tangle Schatten  gelezen en dat maakte mij wel enthousiast. Het leert je nieuwe dingen en nuances in de kleuren aan te brengen. Een leuke, maar ook waardevolle toevoeging. Zeker ook omdat er ruimte in het boek is gereserveerd om dat uit te proberen.

Kleuren voor Volwassenen Jane Monk BBNC recensie review Tangle Schatten Zentangle enkelzijdig bedrukt, perforatielijn rillijn technieken materiaalgebruik fineliners stiften kleurpotloden patronen kleurmateriaal Nog een groot voordeel is dat je de kleurplaten middels de perforatielijn eenvoudig uit het boek kunt scheuren. Zo kun je het werk altijd blad neerleggen, wat het inkleuren vergemakkelijkt, maar het is ook praktisch omdat mijn dochter ook graag kleurt in de kleurboeken voor volwassenen. Zo kunnen we toch tegelijkertijd een kleurplaat uit hetzelfde boek maken. De kleurplaten zijn een combinatie van Zentangle patronen en haar eigen technieken. De 52 kleurplaten uit Tangle Schatten  zijn divers en hebben ieder toch hun geheel eigen uitstraling. Voorlopig kunnen we dus wel even lekker vooruit…

Tangle Schatten – Jane Monk
Kleurboek voor volwassenen, paperback, 127 pagina’s, BBNC