Tegenslag [recensie]

De moed zakt Cory Potter in de schoenen als zijn honkbalteam hem halverwege het seizoen ruilt. En niet zomaar een ruil: hij speelt voortaan voor het team dat altijd zijn aartsvijand is geweest.
Op een evenement voor een goed doel ontmoet hij Natalie, de zus van een van zijn teamgenootjes. Ze is alles wat hij zoekt in een vrouw en hij heeft gelijk een crush op haar. Een heftige crush, zelfs. Cory was altijd van plan om pas te settelen als zijn honkbalcarrière erop zat, maar nu hij Natalie kent, wil hij eigenlijk niet meer wachten.
Dan hoort hij via via dat Natalie getrouwd is. Cory probeert haar daarom uit zijn hoofd te zetten, maar dat blijkt nog lastiger dan hij had gedacht.

Tegenslag is het vierde deel in de Brentwood boekenreeks. Maar het leuke is dat de boeken ook afzonderlijk te lezen zijn. Hoewel het natuurlijk altijd even afwachten is of het leesplezier hier niet minder door is. Gelukkig kan ik zeggen dat Tegenslag prima als stand-a-lone te lezen is!

Tegenslag

Ik had mijn oog op dit boek laten vallen en pas later ontdekte ik dat het een boek uit een serie was. Niet dat dit uitmaakte, want ik heb geen enkel moment het idee gehad dat ik informatie miste. Het is gewoon een heerlijk boek om te lezen!

Cory Potter is professioneel honkballer en krijgt met een enorme Tegenslag te maken. Hij is halverwege het seizoen verkocht aan een ander team. En niet zomaar een ander honkbalteam, maar zijn aartsrivaal. Het is dus even omschakelen voor Cory. Maar professioneel als hij is, zet hij zijn beste beentje voor. Alleen lijkt het team én de fans er toch wat meer moeite mee te hebben.
Tegenslag Meghan Quinn Lovebooks schoenen honkbalteam seizoen ruil team aartsvijand evenement zus teamgenootjes vrouw crush settelen wachten getrouwd hoofd lastiger deel Brentwood boekenreeks boeken afzonderlijk lezen afwachten leesplezier gelukkig stand-a-lone lezen vallen serie idee informatie heerlijk professioneel honkballer verkocht honkbalteam fans aantrekkelijke verwachting relatie stap getrouwd vergeten werkgebied meisje dromen bezet teamgenoot serie volgorde enkel gemerkt recensie review Wanneer Cory op een evenement de aantrekkelijke Natalie tegen komt, is hij meteen verkocht. En geheel tegen zijn eigen verwachting in, wil hij niets liever dan een relatie met haar. Maar voordat hij een stap richting Natalie kan zetten, hoort hij dat ze getrouwd is. Er zit dus niets anders op dan haar te vergeten. Maar dat is makkelijker gezegd, dan gedaan…

Wat een heerlijk boek is dit om te lezen! Als leer heb je het al snel te doen met Cory. Het zit hem niet alleen op werkgebied tegen, maar dan blijkt het meisje van zijn dromen ook nog eens bezet te zijn. Maar omdat Natalie de zus van een teamgenoot is, kan hij er niet onderuit om haar zo nu en dan tegen te komen. Soms komen ze elkaar zelfs geheel onverwacht tegen en leren ze elkaar beter kennen dan ze ooit voormogelijk hadden gehouden!

Wanneer je de Brentwood serie leest, is het uiteraard het leukst om de boeken in volgorde te lezen. Maar het maakt niets uit wanneer je maar een enkel boek uit deze reeks leest. Als ik het niet had geweten, had ik niet gemerkt dat Tegenslag een deel uit een serie was geweest.

Tegenslag – Meghan Quinn
Roman, paperback, 416 pagina’s, Lovebooks