Tekenen met Jill [recensie]

Tekenen met Jill NPO Zapp televisie programma recensie review karakter uitgevers poppetjes parfumflesjes gezicht body tekenen leren tips tricks Iedereen kan tekenen! Dat is het motto van Jill en haar boek Tekenen met Jill. Het staat vol met handige tips & tricks om de door haar zo typerende meisjes te leren tekenen, en nog veel meer! Van heerlijke taartjes tot de coolste jurkjes en meest schattige dieren. Met Jills tekentips gaat dit zeker lukken! Er is genoeg ruimte om de tekeningen zelf aan te vullen, na te tekenen en in te kleuren, om zo je techniek te perfectioneren en verbeteren. Bovendien kun je je helemaal uitleven in het pimpen van jurkjes en high heels of bijvoorbeeld bij het ontwerpen van eigen unieke parfumflesjes! Jill tekent van jongs af aan en heeft een heel eigen stijl. Ze daagt haar jonge fans uit om creatief te zijn en hun fantasie te gebruiken. Want zoals Jill altijd zegt: in jouw wereld kan alles!

Jill Schirnhofer – Bekend van het televisieprogramma Jill (elke donderdag op NPO Zapp), is een creatief multi-talent. In haar televisieserie neemt ze de kijker mee naar haar creatieve tekenen met jill jill schirnhofer review recensie leren tekenen tips tricks poppetjes meisjes kleding kapsels make-up wereld. Ze leert je de leukste dingen maken en ook tekenen hoort daarbij.
Met een dochter in huis die gek van Jill is heb ik dit boek maar even achter gehouden; leuk cadeautje voor Sinterklaas 😉
Dat ze blij zal zijn met Tekenen met Jill is zeker, tot die tijd houd ik het boek lekker voor mij zelf en deel ik mijn mening met jullie.

Tekenen met Jill

Wanneer de televisie aan staat op Jill, blijf ik eigenlijk zelf ook een beetje hangen voor de tv. Persoonlijk vind ik het programma ontzettend leuk en ik steek er zelf ook nog wat van op. Bovendien wijst mijn dochter mij regelmatig op leuke dingen die Jill maakt, dus meekijken is wel zo gezellig! Dat Jill goed kan tekenen wist ik dus al. Voordeel van een boek is natuurlijk dat je het op elk gewenst moment kunt gebruiken en ook waar je wilt. Want nu kun je op elk willekeurig moment Tekenen met Jill!

Het boek Tekenen met Jill is opgedeeld in verschillende hoofdstukken. De eerste hoofdstukken zijn gewijd aan het tekenen van een poppetje. Zo leer je in hoofdstuk 1 alles over het gezicht. Als eerste de basis van het gezicht, daarna volgen uitdrukkingen en haar. Je Tekenen met Jill recensie review leren tekenen televisieprogramma Jill Schirnhofer Karakter Uitgevers tips tricks poppetjes meisjes parfumflesjes mascara krijgt ook praktische tips van hoe bijvoorbeeld oren te tekenen (of ze juist weg te laten).
Meiden zijn dol op make-up spulletjes en Jill laat zien hoe je al deze dingen op papier zet. Mascara, een flesje nagellak of een flesje parfum: jij kunt het straks allemaal tekenen!
Andere hoofdstukken zijn: body (ook praktisch omdat je natuurlijk net als Jill van die leuke meisjes wilt tekenen) en – iets wat mijn dochter vast erg leuk zal vinden – het tekenen van pumps! Daarna gaat het vooral om kleding, tassen, sieraden en alles wat met je BFF (Best Friend Forever) te maken heeft.

Tekenen met Jill: Een positief en leuk tekenboek

Wanneer ik Tekenen met Jill doorblader zie ik dat het eigenlijk kinderlijk eenvoudig is om bepaalde dingen te tekenen. Ik zal zeker ook de tips gebruiken uit dit boek, gewoon omdat Tekenen met Jill tekenen recensie review karakter uitgevers tekenen tips tricks poppetjes kleding parfumflesjes wereld het ontzettend leuk en leerzaam is. Door kleine tips te geven over hoe je moet beginnen, kom je al snel een heel eind. Leuk vind ik dat je door het hele boek heen eigenlijk positieve teksten vind voor als het niet zo gaat als jij wilt. Dat motiveert kinderen en helpt hen er aan herinneren dat niet alles in één keer lukt. Doordat je begint met tekeningen af te maken van Jill, staar je ook niet zo naar een leeg vel. Absoluut een aanrader voor alle fans van Jill en iedereen die dol is op creatief bezig zijn!

Tekenen met Jill – Jill Schirnhofer
Kind & Jeugd, paperback, 128 pagina’s, Karakter Uitgevers