The Pointless Book 2 (Nederlandse Editie) [recensie]

The Pointless Book 2 Alfie Deyes YA Young Adult PointlessBlog YouTube spelletjes opdrachten lijstjes tekenen recensie review Van Goor uitdaging doeboek opdrachtenboek zinloos trots niets doen

The Pointless Book 2 Alfie Deyes YA Young Adult PointlessBlog YouTube spelletjes opdrachten lijstjes tekenen recensie review Van Goor uitdaging doeboek opdrachtenboek zinloos trots niets doenAlfie Deyes is een ongekend populaire videoblogger. Met zijn YouTube-video’s bereikt hij meer dan 3 miljoen subscribers over de hele wereld. Zijn eerste boek, The Pointless Book, is een internationale bestseller en zijn populariteit en bereik groeien enorm snel.

Dit tweede deel is weer rijk gevuld met een scala aan spelletjes, activiteiten en streken. Alfie Deyes nodigt je in The Pointless Book 2 uit om net als zijn online volgers dit dagboek van zinloosheid te voltooien en vrijwel niets met trots te doen.

The Pointless Book 2 Alfie Deyes YA Young Adult PointlessBlog YouTube spelletjes opdrachten lijstjes tekenen recensie review Van Goor uitdaging doeboek opdrachtenboek zinloos trots niets doenBoeken waar je zelf lekker mee aan de slag kunt om lekker te ontspannen: ik ben er gek op! Eerder waagde ik mij al aan de boeken van Keri Smith, dus ik ben erg benieuwd naar The Pointless Book 2. Nieuwsgierig ben ik wel, aangezien ik heb gelezen dat zijn eerste boek – The Pointless Book – een internationale bestseller is.

The Pointless Book 2

Mensen die altijd superzuinig op hun boeken zijn, moeten wellicht even een zich er toe zetten om met The Pointless Book 2 aan de slag te gaan. Nu behoor ik wel tot die categorie, alleen dankzij mijn eerdere ervaringen met dit soort opdrachtboeken, ben ik daar wel over heen als het gaat om dit soort uitdagingen. Alfie Deyes is mij onbekend, dus ik ben wel erg benieuwd wat hij voor mij in petto heeft…

Opdrachten

The Pointless Book 2 is dus een boek boordevol opdrachten, spelletjes en ander tijdverdrijf om gewoon even lekker niets te doen. Heerlijk ontspannen en de dag achter je laten!
Ontwerp je eigen sportschoen (de omtrek staat al in het boek), bedenk je eigen verrukkelijke chocoladereep, kleur, knip en beleg je eigen pizza, woordenketting maken, lijstjes om in te vullen, maak een What’s app bericht af etc.
The Pointless Book 2 Alfie Deyes YA Young Adult PointlessBlog YouTube spelletjes opdrachten lijstjes tekenen recensie review Van Goor uitdaging doeboek opdrachtenboek zinloos trots niets doenSommige dingen zou ik zelf niet doen, zoals de playback-uitdaging waarin je een video maakt van jezelf aan het playbacken en deze de wereld in gooien via Twitter. Daar ben ik misschien een uitzondering op (zal de leeftijd wel zijn…), want de tweets met #pointlessmime zijn volop te vinden. Overigens wel erg leuk om te bekijken 😉

Het prettige van The Pointless Book 2 is dat je altijd even wat te doen hebt, war je ook bent. Zorg dat je het boek in de buurt hebt en ga lekker aan de slag. Tekenen, anders denken, lijstjes invullen en spelletjes. Voor elk moment is er ongetwijfeld wel een leuke opdracht te vinden. Extra leuk is het terug kijken van opdrachten die je al hebt gedaan, nadat het boek een tijd in de kast heeft gelegen. Aanrader voor alle creatieve geesten of voor iedereen die een uitdaging niet uit de weg gaat.

Bekijk op Bol.com logoThe Pointless Book 2 (Nederlandse Editie) – Alfie Deyes
Young Adults, paperback, 192 pagina’s, Van Goor

Bekijk op Bol.com logoThe Pointless Book 1 (Nederlandse Editie) – Alfie Deyes