Het ultieme handlettering boek voor kinderen [recensie]

Het ultieme handlettering boek voor kinderem Linda Scott Lannoo Hobby recensie review

Ook kinderen willen handletteren!In dit boek vind je letters die je nooit eerder zag:- robotletters- harige monsterletters- regenboogletters- oertijdletters- sneeuwmanletters- voetballetters- griezelletters- 3D-letters. Een boek vol stap-voor-stap instructies en verrassende voorbeelden. Doe mee met de nieuwe rage en schrijf je vrienden handgeletterde briefjes!

Je kon er natuurlijk op wachten. Na alle handlettering boeken voor volwassenen is er nu ook een boek dat zich speciaal richt op kinderen. Het ultieme handlettering boek voor kinderen.

Het ultieme handlettering boek voor kinderen

De basis beginselen voor je eigen lettertype, speciaal voor kinderen. Het begint met ene duidelijke uitleg, daarna wordt er steeds minder uitgelegd. Wel borduren ze nieuwe lettertypen voort op eerder geoefende varianten, dus in principe is dat ook niet echt noodzakelijk. Wellicht dat sommige kinderen het wel prettiger hadden gevonden wanneer er elke keer even kort een introductie met uitleg staat bij een nieuw soort lettertype.

Het feit dat dit een boek voor kinderen is, uit zich natuurlijk vooral in de soort letters die gemaakt worden. Wat dacht je van harige letters, sneeuwmonstertjes letters die opgebouwd zijn uit botten. Er is genoeg variatie en ook voor elk kind wel wat te vinden. Het ultieme handlettering boek voor kinderem Linda Scott Lannoo Hobby recensie review Bovendien wordt er steeds gepraat over “jouw stijl” zodat kinderen ook direct door krijgen dat het niet zo hoeft te worden als het voorbeeld, maar dat je jouw eigen fantasie aan het werk kunt zetten.

Kinderen die fanatiek aan de slag gaan moeten alleen wel even oppassen met welke materialen ze gaan werken. Een gewone pen is geen probleem, een fineliner of iets dergelijks moet je al iets voorzichtiger mee zijn. Kinderen willen nog wel de punt langer op één plek houden omdat ze ook het voorbeeld bekijken. En dan drukt de inkt al snel door. Een vel onder de pagina leggen waarmee je bezig bent beperkt dan de schade, maar de achterzijde is dan niet echt meer geschikt om op te werken. Eventueel kunnen kinderen die er veel last van hebben een apart schetsboek bijvoorbeeld erbij pakken om de letters te oefenen.

Leuk is dat er gedacht is aan wat kinderen leuk vinden. Zo staan er kaartjes en deurhangers in die ze verder kunnen afmaken en zelf kunnen invullen naar eigen inzicht. Even op een kartonnetje plakken of lamineren naderhand en je hebt een eye-catcher aan je deur hangen!

Het ultieme handlettering boek voor kinderen – Linda Scott
Hobby, paperback, 144 pagina’s, LannooBekijk op Bol.com logo