Van Parijs naar New York [recensie]

Van Parijs naar New York Thea Stilton Zelf Lezen De Wakkere Muis verhalen schrijfstijl lezen spanning verhalen auteur avontuurlijk stoere dames uitgenodigd Topford verrassing Thea Sisters marathon familieleden pizzeria dreigbrief winkels mysterie dief boef Parijs New York recensie review

De sympathieke, sportieve en vastbesloten Thea Stilton is speciaal

verslaggeefster bij DE Wakkere Muis, de meest gelezen krant

van Muizeneiland. Haar broer, Geronimo Stilton, is

directeur van deze krant. De boeken van Thea gaan over de

vriendschap en de avonturen van een groepje van vijf jonge

onderzoeksters: de Thea Sisters!

Van Parijs naar New York Thea Stilton Zelf Lezen De Wakkere Muis verhalen schrijfstijl lezen spanning verhalen auteur avontuurlijk stoere dames uitgenodigd Topford verrassing Thea Sisters marathon familieleden pizzeria dreigbrief winkels mysterie dief boef Parijs New York recensie review Alle Thea sister hebben eindelijk hun tentamens allemaal achter de rug. En zijn eigenlijk wel toe aan een nieuw avontuur. Het is dan ook te leuk dat ze worden uitgenodigd om een echte modeshow bij te wonen in Parijs.

Van Parijs naar New York

Maar zodra ze in de Franse hoofdstad zijn, begint het avontuur al direct wanneer blijkt dat er een hele belangrijke kledingcollectie gestolen is. De Thea Sisters zouden zichzelf niet zijn als ze direct op dit mysterie springen. Allemaal gaan ze aan de slag om de collectie terug te vinden. Een achtervolging door Parijs volgt… Zal het hen lukken om de dief te ontmaskeren?

Thea wordt uitgenodigd door de rector van Topford, hij heeft een verrassing voor haar. Eenmaal daar blijkt Nicky – een van de Thea Sisters – mee te doen aan de wereldberoemde marathon. Ze vertegenwoordigd Topford. Alle andere Sisters zijn er natuurlijk ook bij om haar flink aan te moedigen. Maar dan krijgen familieleden van een van de sisters een vervelende dreigbrief. De pizzaria waar hun met hart en ziel werken Van Parijs naar New York Thea Stilton Zelf Lezen De Wakkere Muis verhalen schrijfstijl lezen spanning verhalen auteur avontuurlijk stoere dames uitgenodigd Topford verrassing Thea Sisters marathon familieleden pizzeria dreigbrief winkels mysterie dief boef Parijs New York recensie review moeten ze sluiten. Dit is natuurlijk belachelijk en de sisters zien hier een echte uitdaging in! Want waarom zou iemand dit doen? Tijdens hun zoektocht komen ze erachter, door een uitverkoop van een stoffenwinkel, dat er nog meer winkeleigenaren bedreigd werden en hun winkel moeten sluiten. Ook is het wel erg toevallig dat er een makelaar is die zelfs ook de bankschulden overneemt van de winkeleigenaren als ze het pand aan hem verkopen… Weten ze de deze boef op tijd te stoppen?

Leuk twee verhalen in één boek. De bekende schrijfstijl maakt het leuk om te lezen. En met de nodige spanning in de verhalen weet de auteur de lezers ook goed vast te houden. Heerlijk avontuurlijk boek over een paar stoere dames!

Van Parijs naar New York – Thea Stilton
Zelf Lezen, paperback, 366 pagina’s, De Wakkere Muis