Verraderlijk spel [recensie]

Verraderlijk Spel Nadine Barroso Thriller Crime Compagnie slechtoffer gevonden midden mysterieus stenenfiguur betekenis toedracht gruwelijke moord raadsel ambitieuze stagiaire recherche zaak seriemoordenaar spelletje redden kennismaking auteur leuk uitgeverij e-book tafereel alleenstaande moeder vakantie zoon Facebook contact ontmoeten teleurstelling aankomst Ardennen vriendin pret genieten vakantie noodlot bos omstandigheden link Nederland politie rol gedreven geijkte paden vraag dader tijd race klok fantastisch boek auteur spanning daadkracht gedrevenheid wrijving collega jarenlang vak wisselwerking onderzoeksgebied nieuwsgierig recensie review

Een jong slachtoffer wordt gevonden in het midden van een mysterieus stenenfiguur. De betekenis en toedracht van de gruwelijke moord blijven een raadsel. Jasmine Ziani, een ambitieuze stagiaire bij de recherche, bijt zich vast in deze zaak. Dan verdwijnt in de Ardennen de kleine Finn en wordt er een link gelegd met de eerste zaak. Speelt een seriemoordenaar een spelletje? En kunnen ze Finn nog redden voor het te laat is?

Een kennismaking met een voor mij nieuwe auteur. Altijd spannend, maar ontzettend leuk en mede mogelijk gemaakt door uitgeverij De Crime Compagnie. Van hen ontving ik namelijk het e-book Verraderlijk Spel.

Verraderlijk Spel

Het verhaal vertelt een ogenschijnlijk normaal tafereel: Ella, een alleenstaande moeder gaat op vakantie met haar zoon. Voor die tijd heeft ze via Facebook steeds contact gehad met alleenstaande moeder Joyce, die ze nu eindelijk gaat ontmoeten. Helaas volgt er een teleurstelling voor Ella bij aankomst in de Ardennen. Haar vriendin Joyce komt niet. Toch mag dat de pret niet drukken, want al snel genieten Ella en haar zoon Finn van de vakantie. Verraderlijk Spel Nadine Barroso Thriller Crime Compagnie slechtoffer gevonden midden mysterieus stenenfiguur betekenis toedracht gruwelijke moord raadsel ambitieuze stagiaire recherche zaak seriemoordenaar spelletje redden kennismaking auteur leuk uitgeverij e-book tafereel alleenstaande moeder vakantie zoon Facebook contact ontmoeten teleurstelling aankomst Ardennen vriendin pret genieten vakantie noodlot bos omstandigheden link Nederland politie rol gedreven geijkte paden vraag dader tijd race klok fantastisch boek auteur spanning daadkracht gedrevenheid wrijving collega jarenlang vak wisselwerking onderzoeksgebied nieuwsgierig recensie review

Helaas slaat het noodlot toe en verdwijnt Finn in het bos. Door omstandigheden wordt er een mogelijke link gelegd met een gruwelijke moord in Nederland. De politie start een onderzoek, waarbij de jonge, maar zeer ambitieuze stagiaire Jasmine een belangrijke rol speelt. Zij is gedreven en denkt buiten de geijkte paden. En dat is misschien wel net wat deze zaak nodig heeft. De vraag is alleen of ze te maken hebben met dezelfde dader en hoeveel tijd ze nog hebben voor het te laat is. Een spannende race tegen de klok!

Wat een fantastisch boek is dit! Eenmaal begonnen kon ik het nauwelijks wegleggen. De auteur weet de spanning door het hele verhaal heen goed vast te houden. Als lezer leef je enorm mee met Ella. De daadkracht en gedrevenheid van Jasmine zorgt af en toe voor wat wrijving met haar collega die al jarenlang in het vak zit. Deze wisselwerking zorgt voor een mooie verhaallijn op onderzoeksgebied. De twee verhaallijnen lopen natuurlijk in elkaar over. Na dit boek ben ik zeker nieuwsgierig naar andere boeken van deze auteur.

Verraderlijk Spel – Nadine Barroso
Thriller, e-book/paperback, 350 pagina’s, Crime Compagnie