Verras me! [recensie]

Verras me! Sophie Kinsella roman The House of Books huwelijk verrassingen ralatie sleur geheimen voorspelbaar levensverwachting sfeer recensie review

Sylvie en Dan zijn al tien jaar gelukkig getrouwd. Ze hebben een schattige tweeling, een mooi huis, en een prima baan. Dat kan zo nog wel 68 jaar doorgaan! Saai! De paniek slaat toe. Om hun huwelijk fris en scherp te houden, besluiten ze elkaar te verrassen. Met sexy photoshoots, dates en onverwachte uitjes. Maar alles gaat mis. De verrassingen brengen meer aan het licht dan wenselijk. Met

hilarische gevolgen!

De boeken van Sophie Kinsella  lees ik met veel plezier, dus ik was ook erg benieuwd naar het verhaal van Verras me! De titel en het plaatje op de cover maken mij in ieder geval nieuwsgierig.

Verras me!

Het boek begint met een proloog waarin Sylvie aan het woord is. Ze vertelt over haar relatie met Dan. Haar man met wie ze al tien jaar gelukkig getrouwd is. Een gelukkig stel dat altijd straalt. Dat elkaar door en door kent… Tenminste dat dacht Sylvie. Terwijl je nog geen idee hebt wat er is voorgevallen, eindigt de proloog en ga je vijf weken terug in de tijd.

Wanneer Sylvie en haar man Dan voor een standaard bezoekje bij een verzekeringsarts zitten, krijgen ze iets te horen dat hun leven voorgoed zal veranderen. Nu denk je misschien direct aan het noodlot dat toeslaat, maar niets is minder waar. Het stel krijgt te horen dat ze allebei kerngezond zijn en een lange levensverwachting hebben. Dat betekent ook dat ze nog 68 gelukkige jaren samen voor de boeg hebben. Goed nieuws, maar bij Sylvie en Dan zorgt het voor de nodige kriebels. Want zeg nu eerlijk: nog bijna zeventig jaar samen zijn is heel erg lang! Om alvast de sleur voor te zijn, bedenken ze een plan. Ze zullen elkaar vanaf nu regelmatig verrassen, zodat hun huwelijk niet saai en voorspelbaar wordt. Maar daar gaat het natuurlijk mis…

Verras me! Sophie Kinsella roman The House of Books huwelijk verrassingen ralatie sleur geheimen voorspelbaar levensverwachting sfeer recensie reviewVerrassingsuitjes die tegelijkertijd worden gepland, sexy verrassingen die net niet helemaal de uitwerking hebben die beoogd werd en verassingen die niet echt in de smaak vallen. Als lezer zie je het allemaal voor je. Ergens in het verhaal draait langzaam de richting en sfeer. Er blijken niet alleen verrassingen te zijn, er komen ook wat geheimen naar boven borrelen. Is dit het begin van het einde?

Verras me! – Sophie Kinsella
Roman, paperback, 384 pagina’s, The House of Books