Vier knagers in het Wilde Westen [recensie]

De familie Stilton is helemaal opgewonden omdat ze naar Cactus Stad vertrekken. Midden in het Wilde Westen van Amerika! Maar het wordt geen rustig tripje. Geronimo komt oog in oog te staan met een enorme stier. Die stier moet hij zien te temmen tijdens een gevaarlijke rodeo! Help! Maar het moet gebeuren, want Cactus Stad is in handen van de Zwarte Schietmuizen. Het belooft weer een spannend avontuur te worden! Lukt het de familie Stilton om de stad te bevrijden?

Vier knagers in het Wilde Westen Geronimo Stilton De Wakkere Muis AVI E4 Makkelijk Lezen Leren Lezen Zelf Lezen plezier feestartikelen rietjes figuren tekeningen prenten vormgeving feestje recensie review Weer een spannend avontuur van Geronimo Stilton op AVI E4 niveau. Tevens is het boek een Makkelijk Lezen boek, wat erg prettig is voor kinderen die moeite hebben met het lezen. Natuurlijk bevat ook dit boek weer de speelde vormgeving van De Wakkere Muis. Veel kleurrijke tekeningen en verschillende lettertypen en kleuren. Wel is hier duidelijk gelet op de leesbaarheid van de grappige fonts die gebruikt zijn.

Vier knagers in het Wilde Westen

Wat als eerste opvalt is het prettige letterformaat. Redelijk grote letters in goed te lezen lettertypen. En natuurlijk weer lekker veel vrolijke tekeningen. Dit keer reist Geronimo af naar het Wilde Westen en dat is weer een hels avontuur voor onze niet zo moedige knager. Hij ontmoet mensen die hij wellicht liever niet had willen kennen, maar zet toch door. Hij kan ook niet anders… Maar ook staat hij opeens oog in oog met een briesende stier. Help! Waarom is hij naar het Wilde Westen gegaan met zijn familie en hoe zal hij het er tijdens zijn reis van af brengen? Dat lees je in Vier knagers in het Wilde Westen.

Feestartikelen

Ook met dit boek wordt lezen letterlijk een feestje, want vanwege het jubileum van De  Vier knagers in het Wilde Westen Geronimo Stilton De Wakkere Muis AVI E4 Makkelijk Lezen Leren Lezen Zelf Lezen plezier feestartikelen rietjes figuren tekeningen prenten vormgeving feestje recensie review Wakkere Muis zijn ook hier feestartikelen toegevoegd. Een kartonnen vel met daarop negen muizen die je zo er uit kunt drukken. In elk figuur zitten twee gleufjes waardoor je een rietje kunt steken. Zo heeft iedereen tijdens een feestje zijn eigen rietje en is het glas direct herkenbaar.

De AVI / Makkelijk Lezen boeken zijn een aanvulling op het toch al aantrekkelijke assortiment boeken van De Wakkere Muis. De speelse vormgeving en de hoeveelheid tekeningen in het boek zorgen er voor dat kinderen plezier krijgen in het lezen van een boek. Ideaal voor thuis, maar zeker onmisbaar in de boekenkasten van scholen.

Vier knagers in het Wilde Westen – Geronimo Stilton
Leren Lezen, hardcover, 128 pagina’s, De Wakkere Muis