Voor hetzelfde geld [recensie]

Op weg naar een interview met de succesvolle zakenman Dex Truitt komt journaliste Bianca George vast te zitten in de lift met een knappe man. Om zich af te leiden van haar paniek vertelt ze de man die ze voor een bezorger aanziet hoeveel ze een hekel heeft aan mannen als Dex Truitt: rijk, bevoorrecht en ervan overtuigd dat de wereld van hen is. Ze heeft geen enkel vermoeden dat de man waarmee ze praat de machtige CEO zelf is.
Dex houdt zijn echte identiteit verborgen en doet zich voor als fietskoerier Jay. Wanneer de chemie tussen Dex en Bianca sterker wordt en de twee beginnen te daten, kan hij het niet bij die ene list houden, en al snel zit hij vast in een web van leugens. Kan Dex de waarheid onthullen zonder Bianca kwijt te raken?

Zodra je begint in Voor hetzelfde geld kun je het eigenlijk niet meer wegleggen. Het verhaal is zo ontzettend fijn geschreven. De humor is volop aanwezig, net zoals de zelfspot en de zinderende spanning tussen Dex en Bianca.

Voor hetzelfde geld

Het verhaal begint fantastisch. Bianca is journalist en op weg naar een interview met de machtige zakenman Dex Truitt. Wanneer ze in de lift komt vast te zitten met een knappe man, laat ze hem weten dat ze rijke mannen niet uit kan staan. Niet wetende dat de persoon in kwestie over wie ze het heeft, naast haar in de lift staat. Dex doet zich voor als fietskoerier Jay. Op dat moment leek het handig om te zeggen, maar al snel ontdekt Dex dat hij dit beter niet had kunnen doen…

Voor hetzelfde geld Vi Keeland Penelope Ward roman Lovebooks interview succesvolle zakenman journaliste lift knappe man paniek bezorger hekel mannen rijk bevoorrecht wereld vermoeden CEO identiteit verborgen fietskoerier chemie daten list web leugens waarheid onthullen kwijt wegleggen verhaal geschreven aanwezig humor zelfspot zinderende spanning fantastisch persoon kwestie handig spreken afscheid contact strop smoesje heerlijk lezer geniet zwetende fout herstellen tweetal hobbels rollercoaster moment ruk recensie review Bianca en Jay spreken met elkaar af en veel te snel moeten ze weer afscheid nemen. Wanneer Dex en Bianca contact met elkaar houden over het interview, voelt Dex de strop om zijn nek steeds strakker worden. Hoe gaat hij haar ooit vertellen dat Jay helemaal niet bestaat?

Eén smoesje zorgt voor een smeuïg en heerlijk steamy verhaal. Als lezer geniet je van de zwetende Dex die probeert zijn fout te herstellen. Maar je voelt ook mee met Bianca en hoopt dat dit tweetal ooit echt bij elkaar komt. Alleen lijkt de weg er naar toe steeds meer hobbels te vertonen. Het tweetal leeft in een soort rollercoaster, waardoor het verhaal geen moment verslapt. En je in één ruk het boek uitleest, simpelweg omdat het té leuk is om tussendoor weg te leggen!

Voor hetzelfde geld – Vi Keeland & Penelope Ward
Roman, e-book, 223 pagina’s, Lovebooks