Voor mij – Louisa Clark is terug en hoe! [recensie]

Voor mij JoJoMoyes Voor jou Een leven na jou Louisa Clark hoofdrol boeken hoofdpersoon afzonderlijk lezen plezier nieuwsgierig verhaal avontuur New York overleed beschreven dood opkrabbelen ouders nieuwe baan wereld assistente rijke familie leven aangewezen bruisende relatie gescheiden informatie lezer verleden boeken delen verweven vriendin zorgzaam slim vertrouwen gek lachen feelgood Amerika thuisbasis Engeland overleven werkgevers sociale kringen geld luxe sprookje society-event heden verleden kloof overbruggen werelden recensie review

In “Voor mij’ heeft Louisa Clark besloten de stap te wagen: ze is alleen afgereisd naar New York, ervan overtuigd dat haar prille relatie met Sam dit avontuur zal overleven. In haar nieuwe baan wordt ze meteen in het diepe gegooid, want het leven van haar werkgevers, de rijke familie Gopnik, speelt zich af in de hoogste sociale kringen. Het geld en de luxe ten spijt blijkt hun leven niet bepaald een sprookje.
Als Lou op een society-event de charmante Joshua Ryan ontmoet, lijken heden en verleden door elkaar te gaan lopen. Lou’s hart ligt in Engeland, maar intussen speelt haar leven zich af in New York. Het wordt steeds moeilijker om de kloof te overbruggen. Zal Lou erin slagen om zichzelf niet te verliezen tussen deze twee werelden?

Eerder verschenen er al twee andere titels met Louisa Clark in de hoofdrol. Hoewel de boeken Voor jou en Een leven na jou hetzelfde personage als hoofdpersoon hebben, zijn de boeken prima afzonderlijk van elkaar te lezen.

Voor mij

Het eerste boek – Voor jou – heb ik niet gelezen. Het tweede boek – Een leven na jou – las ik zonder problemen en met veel plezier. Ik was dan ook erg nieuwsgierig naar dit derde verhaal over Louisa Clark. Een nieuw avontuur staat haar te wachten: een leven in New York.

Voor mij JoJoMoyes Voor jou Een leven na jou Louisa Clark hoofdrol boeken hoofdpersoon afzonderlijk lezen plezier nieuwsgierig verhaal avontuur New York overleed beschreven dood opkrabbelen ouders nieuwe baan wereld assistente rijke familie leven aangewezen bruisende relatie gescheiden informatie lezer verleden boeken delen verweven vriendin zorgzaam slim vertrouwen gek lachen feelgood Amerika thuisbasis Engeland overleven werkgevers sociale kringen geld luxe sprookje society-event heden verleden kloof overbruggen werelden recensie review Louise heeft een tijd lang voor Will gezorgd, voordat hij overleed. Dit gedeelte van het verhaal wordt beschreven in het boek Voor jou. Na de dood van Will heeft ze moeite met opkrabbelen en ze trekt tijdelijk weer bij haar ouders in. Dit verhaal kun je lezen in Een leven na jou. En nu… Nu is ze klaar om het avontuur tegemoet te gaan. Ze gaat alleen naar New York waar ze door haar nieuwe baan in een totaal andere wereld beland. Als assistente van de rijke familie Gopnik leeft ze een leven die ze nooit voormogelijk had gehouden. Maar ze is ook op zichzelf aangewezen, aangezien ze haar weg duidelijk nog moet vinden in het bruisende New York. Zal zij zich staande weten te houden? En zal haar relatie met Sam stand houden nu ze zo ver van elkaar gescheiden zijn?

Je krijgt als lezer voldoende informatie over het verleden uit de voorgaande boeken. Dit is overigens niet storend voor degene die de andere delen wel hebben gelezen, want het is goed in het verhaal verweven.  Louisa wordt al snel een vriendin van je. Ze is zorgzaam, slim, soms een beetje te goed van vertrouwen en op zijn tijd behoorlijk gek. Dit maakt dat je ook met regelmaat flink kunt lachen om haar. Een heerlijk feelgood boek dat je niet weg wilt leggen. Je wilt alleen maar weten of ze zich staande weet te houden in Amerika, of ze voortijdig terugvliegt naar haar thuisbasis in Engeland.

Voor mij – Jojo Moyes
Roman, paperback, 464 pagina’s, De Fontein