Vos en Haas De wind valt aan [Recensie]

vos en haas de wind valt aan ik leer lezen ik lees als uil AVI start AVI M3

het is nacht. uil is op stap in het bos. af en toe roept hij: ‘oehoe! oehoe!’ dat is zijn taak. ‘oe,oe!’ doet de wind hem na. uil vindt het niet fijn. ‘hou op, wind!’ roept hij. ‘oe,oe!’ zegt de wind nog eens. en dan valt hij uil aan! ‘help! help!’ gilt uil. wie hoort hem? en wie helpt?

Ouders met kinderen in de onderbouw van de basisschool raken er al snel mee bekend: AVI-boeken. Praktisch voor ouders zijn de AVI aanduidingen wel. M staat voor Midden en de E voor eind. Het getal erachter is de groepsaanduiding. Maar ja, voor kinderen is dit niet echt een sprekende manier van niveaus aan te geven. Om het allemaal wat leuker te maken komen de Vos & Haas boeken met een speciale leesaanduiding:
vos en haas de wind valt aan ik leer lezen avi start avi M3Ik lees als Uil: AVI Start tot AVI M3
Ik lees als Vos: AVI M3 tot AVI E3
Ik lees als Haas: AVI E3 tot M4
Vos en Haas De wind valt aan is een boek voor beginnende lezers en heeft de markering Ik lees als Uil.

Vos en Haas De wind valt aan

Het is nacht en alle dieren liggen heerlijk te slapen. Iedereen behalve Uil. Die is natuurlijk wakker en roept zachtjes oe-hoe in de stille nacht. Natuurlijk niet te hard, want hij wil zijn vrienden niet wakker maken. Maar dan schrikt Uil: de wind maakt lawaai. Oe-oe klinkt het hard door het stille bos. Uil wordt boos, maar het lijkt wel alsof de wind ook boos wordt! Vos en Haas De wind valt aan is een spannend verhaal waar de wind, bang zijn en vriendschap centraal staan.

Ik leer lezen met Vos en Haas

De boeken van Vos en Haas zijn hier erg geliefd om te lezen. Ook dit verhaal wordt weer goedgekeurd door mijn dochter, terwijl het qua leesniveau erg makkelijk voor haar is. Het verhaal van Vos en Haas De wind valt aan is alles behalve kinderachtig. De prenten van Thé Tjong-Khing brengen het verhaal sfeervol in beeld. Een heerlijk leesboek om keer op keer van te genieten!

Bekijk op Bol.com logoVos en Haas De wind valt aan – Sylvia Vanden Heede & Thé Tjong-Khing
Leren Lezen, hardcover, 36 pagina’s, Terra Lannoo