Wat Een Pech, Mijn Naam Is Weg! [recensie]

Wat Een Pech Mijn Naam Is Weg Lost My Name persoonlijk prentenboek gepersonaliseerd prentenboek boek meisje jongen naam kwijt op zoek letters tegen weet naam recensie review lostmy.name

Wat Een Pech, Mijn Naam Is Weg! volgt het verhaal van een kind dat op een ochtend wakker wordt en zijn of haar naam is vergeten. Hij of zij vertrekt op een geweldig avontuur, om de vermiste letters van zijn of haar naam op te sporen. Het boek zit vol geweldige verhalen en prachtige illustraties en zet de nieuwe standaard in de kinderprentenboekkunst. Wat elk boek uniek maakt, is dat het gebaseerd is op de naam van één individueel kind. Bob, Pim, Thomas, Sofie, Anne en Emma krijgen dus allemaal hun eigen, unieke boek met hun eigen, unieke verhaal en avontuur. Dat is waar de magie van het personaliseren ontstaat. Elk kind komt op zijn of haar avontuur verschillende personages tegen, die allemaal helpen in de zoektocht naar de vermiste naam van het kind totdat alle letters gevonden zijn. Zo krijgt Emma van de Eenhoorn een E, een M van de Meermin, geeft de Majesteit haar een M en tot slot de Adelaar een A.

Wat Een Pech Mijn Naam Is Weg Lost My Name persoonlijk prentenboek gepersonaliseerd prentenboek boek meisje jongen naam kwijt op zoek letters tegen weet naam recensie review lostmy.nameVia Lostmy.name  kreeg ik een wel heel uniek boek toegestuurd: Wat Een Pech, Mijn Naam Is Weg! De basis is een boek waarin een meisje de hoofdrol speelt (paarse cover) of waar een jongetje de hoofdrol heeft (blauwe cover). Daarna wordt er een uniek verhaal gemaakt voor jouw kind op basis van zijn of haar naam. Hoe leuk is dat!

Wat Een Pech, Mijn Naam Is Weg!

De hoofdpersoon (in ons geval een meisje) ontdekt op een ochtend dat haar naam van de kastdeur is verdwenen. Wat Een Pech, Mijn Naam Is Weg! Vreemd dat die letters zomaar verdwenen zijn, maar het is nog erger: het meisje weet niet meer hoe ze heet! Heet ze Loes, Suus of Saar? Het meisje besluit – dapper als ze is – op zoek te gaan naar haar naam. Via een kleurrijk kronkelpad, komt ze in een magische zoektocht terecht.

Op haar reis komt ze een Struisvogel tegen en het meisje krijgt van het dier de letter S. De letter O krijgt ze van de olifant en een prinses had een slechte nachtrust omdat onder al haar matrassen de letter P lag. De Hofnar zwaait met zijn stok, maar wat zit daar nou op? De letter H heeft het meisje ook gevonden! Haar reis gaat verder langs de kust, daar is een Inktvis in nood. Natuurlijk helpt het dappere meisje het arme dier en krijgt als dank de letter I. Als laatste ontmoet ze de Eenhoorn die voor haar heel speciaal een letter E maakt…
Wanneer het meisje – moe maar voldaan – terug is van haar avontuur, maakt ze iets moois met de letters. Weet jij al wat ze maakt?

Gepersonaliseerd boek

Gepersonaliseerde boeken zijn niet nieuw, we hebben er inmiddels al een paar in huis. Wat Een Pech, Mijn Naam Is Weg maakt van een persoonlijk boek wel een heel bijzonder document. Als eerste is niet alleen je naam anders, doordat de hoofdpersoon steeds letters krijgt, verschillen de boeken ook enorm. Wanneer je twee dochters hebt, zullen ze toch allebei een heel ander avontuur beleven! Bij veel persoonlijke boeken is het verhaal hetzelfde, maar de naam anders. Afhankelijk van de leeftijd en pienterheid van je kind zal het vroeg of laat ontdekken dat die letters een speciale betekenis hebben. De ontdekking van een kind dat hij of zij de hoofdrol heeft in het verhaal is geweldig!

Wat Een Pech Mijn Naam Is Weg Lost My Name persoonlijk prentenboek gepersonaliseerd prentenboek boek meisje jongen naam kwijt op zoek letters tegen weet naam recensie review lostmy.nameBenieuwd hoe jouw avontuur er uit gaat zien?

Natuurlijk vraag jij je nu af hoe jouw eigen avontuur er uit zal gaan zien. Gelukkig kun je heel eenvoudig via Lostmy.name een preview zien van het verhaal. Bezoek de website, vul de naam en het geslacht in en bekijk jouw eigen Wat Een Pech, Mijn Naam Is Weg!
Tip: sommige letters kun je ook veranderen in een ander verhaal door er op te klikken.

Wat Een Pech, Mijn Naam Is Weg!
Persoonlijk prentenboek, Lostmy.name