Weerwolvensoep: Een nieuw avontuur van Dolfje Weerwolfje [recensie]

Weerwolvensoep Dolfje Weerwolfje Paul van Loon Leopold recensie review gekleurde prenten letterformaat zin nieuwe regel

Weerwolvensoep Dolfje Weerwolfje Paul van Loon Leopold recensie review gekleurde prenten letterformaat zin nieuwe regel Dolfje Weerwolfje rent door het Weerwolvenbos. Een stem echoot tussen de bomen: ‘Ik ruik weerwolvenvlees!’ Het is Knuppel – de jager. In het Handboek voor weerwolfjagers heeft hij gelezen dat je van weerwolven lekkere soep kunt maken. Zijn kookpot staat klaar.
Dolfje is gevangen! Hoe redt hij zichzelf uit de soep? Dolfje verzint het ene verhaal na het andere, de hele weerwolfnacht lang. Maar is dat genoeg om Knuppel op andere gedachten te brengen?

Weerwolvensoep Paul van Loon Dolfje Weerwolfje recensie review prenten gekleurde tekeningen letterformaat elke zin nieuwe regel Leopold niet lezers Dolfje Weerwolfje is geliefd bij veel kinderen die wel van een beetje griezelen houden. Mijn dochter is blij verrast wanneer ze Weerwolvensoep ziet. Een nieuw boek van Paul van Loon. Zodra ze door het boek heen bladert, wordt ze nog enthousiaster. Er staan mooie gekleurde prenten in dit boek en de tekst heeft een prettig letterformaat en elke nieuwe zin wordt op een nieuwe regel begonnen. Dit maakt dat de pagina’s niet zo vol tekst lijken en dat zal voor de iets minder enthousiaste lezers als erg prettig worden ervaren. Mijn dochters voorwaarden zijn wel veel plaatjes en daar voldoet dit boek in alle opzichten aan!

Weerwolvensoep

Eenmaal aan het lezen komt de spanning er meteen in. Want terwijl Dolfje in het weerwolvenbos loopt, hoort hij iemand iets roepen. Het is een nare stem die roept:

“Ruik ik wat ik ruik?
Ja, hoor!
Ik weet het zeker!
Ik ruik… WEERWOLVENVLEES!”

Weerwolvensoep Paul van Loon Dolfje Weerwolfje recensie review Leopold tekeningen prenten gekleurd zelf lezen elke zin nieuwe regel letterformaatDolfje schrikt natuurlijk enorm als hij dat hoort en niet veel later ziet hij de man die bij de stem hoort. Het is een magere, slungelige man. Hem kan hij wel bang maken door een stevige grom, toch? De man blijkt echter helemaal niet bang voor Dolfje en neemt hem gevangen. Hij is weerwolvenjager en vastbesloten Weerwolfensoep van Dolfje te maken!
TerwijlDolfje is vastgebonden, bereidt Knuppel – de weerwolvenjager – alles voor om een heerlijke soep te maken. Dolfje moet zien te ontsnappen, maar hoe? Hij besluit tijd te rekken door een spannend verhaal aan Knuppel te vertellen. En nog één, en nog één…
Dolfje kan alleen maar hopen dat Knuppel van gedachten verandert of dat iemand hem te hulp zal schieten. Maar de nacht duurt zo lang en het is wel erg stil in het weerwolvenbos.

Weerwolvensoep weerwolvenbos Paul van Loon dolfje Weerwolfje recensie review letterformaat elke zin nieuwe regel prenten kleurrijk spannend avontuur Leopold

Schrijfstijl

De boeken van Paul van Loon worden hier graag gelezen. Hij heeft een prettige schrijfstijl en zijn boeken zijn avontuurlijk met voldoende spanning. Door de gekleurde prenten en de korte zinnen is Weerwolvensoep ook aantrekkelijk voor de wat minder fervente lezers. Absoluut een groot pluspunt. Paul van Loon trekt met dit boek direct de aandacht en doordat de spanning meteen begint, zul je – nadat je eenmaal begonnen bent met lezen – ook graag willen weten hoe het afloopt.  Weerwolvensoep is een spannend avontuur waar je keer op keer van kunt genieten!

Weerwolvensoep – Paul van Loon
Zelf lezen, hardcover, 180 pagina’s, Leopold