Wie ben ik? [recensie]

Wie ben ik? Kirstin Rozema feelgood Zomer & Keuning roman lezer herkenbare situaties beleven problemen ervaren familie verhaal Almelose auteur kinder- volwassenboeken feelgood roman liefhebber genieten vlotte pen prettig hoofdpersonages omschreven ruimte verbeelding leer herkenning karakters personages middelbare leeftijd onzekerheden keuzes (relatie)problemen luchtig ondertoon nieuwsgierig verleden boek lezen recensie review thuis huisje-boompje-beestje heerlijk structuur rust camping Twente vakantie normaal ontmoeten vrouwen verschillend gemeen

Wie ben ik?

Bij Anne is het thuis huisje-boompje-beestje en ze vindt dat heerlijk. In het leven van Marie ontbreekt juist iedere structuur en ze verlangt naar meer rust. Zowel Anne als Marie besluit naar een camping in Twente te gaan om vakantie te vieren. Heel anders dan ze normaal doen, maar dat is ook de bedoeling: ze willen er allebei achter komen wie ze nou écht zijn en wat ze willen in het leven. Als ze elkaar ontmoeten, verandert alles. Deze twee vrouwen, die totaal verschillend lijken, hebben namelijk heel veel met elkaar gemeen.

Een fijne roman over Marie en Anne die, voor de lezer, herkenbare situaties beleven en herkenbare problemen ervaren. Een verhaal waaruit blijkt dat familie erg belangrijk is.

Wie ben ik?

De Almelose auteur Kirstin Rozema schrijft zowel kinder- als volwassen boeken. Wie ben ik? is een heerlijke roman waar menig roman/feelgood-liefhebber uren van zal genieten. Rozema heeft een vlotte pen en zorgt dat het prettig leest.

Wie ben ik? Kirstin Rozema feelgood Zomer & Keuning roman lezer herkenbare situaties beleven problemen ervaren familie verhaal Almelose auteur kinder- volwassenboeken feelgood roman liefhebber genieten vlotte pen prettig hoofdpersonages omschreven ruimte verbeelding leer herkenning karakters personages middelbare leeftijd onzekerheden keuzes (relatie)problemen luchtig ondertoon nieuwsgierig verleden boek lezen recensie review thuis huisje-boompje-beestje heerlijk structuur rust camping Twente vakantie normaal ontmoeten vrouwen verschillend gemeen De hoofdpersonages zijn goed omschreven, maar laat ook ruimte voor de verbeelding van de lezer. Deze zal herkenning vinden in de karakters van de personages Marie en Anne; die de middelbare leeftijd hebben. Je leeft mee met hun onzekerheden, lastige keuzes en (relatie)problemen.

Hoewel het een luchtig verhaal is, komt later de serieuzere ondertoon naar boven, wat het verhaal versterkt. De lezer wordt nieuwsgierig naar het verleden van de personages waardoor je het boek moeilijk weg kunt leggen.

De hoofdstukken zijn vrij lang, maar de lezer kan het boek prima wegleggen midden in het hoofdstuk, omdat je meteen weer in het verhaal zit wanneer je het weer gaat lezen.

Wie ben ik? – Kirstin Rozema
Feelgood, hardcover, 224 pagina’s, Z&K uitgeverij