De wilde heks IV: Bloedzussen [recensie]

De wilde Heks IV: Bloedzussen Lene Kaaberbøl Lannoo kinderboekenreeks spanning magie opdracht proef gevaarlijk recensie review

Deense spanning voor kinderen, filmisch geschreven
Als het aan Clara’s moeder lag, was Clara nooit een wilde heks geworden. Want wilde heks zijn is gevaarlijk. Zeker nu Clara, op haar dertiende verjaardag, een gevaarlijke proef moet uitvoeren. En al helemaal nu Bravita Bloedling ontsnapt is uit de gevangenis waar ze 400 jaar lang gevangen zat. Bloedzussen is het vierde deel in deze reeks over Clara, over haar liefde voor dieren en haar strijd om te overleven in een wereld waar magie allesbehalve kinderspel is.

De Wilde Heks IV: Bloedzussen is alweer het vierde deel in deze spannende kinderboekenreeks. Hoewel ik geen van de eerdere delen heb gelezen, is het verhaal prima te volgen. De boeken uit de serie zijn dus prima los van elkaar te lezen. Al zul je – na het lezen van dit boek – ongetwijfeld wel heel nieuwsgierig zijn naar de eerdere avonturen van Clara!

De wilde Heks IV: Bloedzussen

Centraal in dit deel staat de dertiende verjaardag van Clara. Want voor wilde heksen is dit een spannend, maar ook allesbeslissend moment. Want in de nacht van haar dertiende verjaardag zal ze een gevaarlijke proef moeten uitvoeren. Terwijl Clara nog geen idee heeft wat de proef inhoudt, zegt ze dat ze de opdracht uit zal voeren. Niet dat ze niet bang is, integendeel… Maar ze wil bewijzen dat ze een echte wilde heks is. Nu maar hopen dat de opdracht die ze krijgt niet te gevaarlijk of eng is…

Eenmaal begonnen met lezen in dit boek, kon ik het nauwelijks wegleggen. Zo ontzettend spannend, maar ook heel duidelijk beschreven. Hoewel de dingen die in dit verhaal gebeuren niet waar kunnen zijn, lijkt het vaak wel alsof het voor je ogen echt gebeurd. De meeslepende schrijfstijl in combinatie met het prettige letterformaat, zorgt ervoor dat ook kinderen het boek vlot lezen. Al snel wordt duidelijk dat de opdracht van Clara eentje is waarbij levens op het spel staan. Zal het haar lukken om te laten zien dat ze een goede wilde heks is?

Bekijk op Bol.com logoDe wilde heks IV: bloedzussen – Lene Kaaberbøl
Zelf Lezen, hardcover, 216 pagina’s, Lannoo