Windows 10 voor Dummies [recensie]

Windows 10 voor Dummies Andy Rathbone BBNC recensie review

Windows 10 voor Dummies Andy Rathbone BBNC recensie review Windows 10 is het paradepaardje van Microsoft, een besturingssysteem dat het beste uit Windows 7, 8 en 8.1 combineert. Tot vreugde van velen is het ‘oude’ startmenu weer terug. Of je nu voor het eerst met Windows werkt of upgradet van een oudere versie, Windows 10 voor Dummies helpt je bij alles wat je wilt doen. De nieuwe functies in Windows 10, de verschillende interfaces, goochelen met mappen en bestanden, internetten en e-mailen, spelen met muziek, foto’s en films, alles komt aan bod. Ook diensten als OneDrive en de Windows Store voor apps worden niet overgeslagen.

Ben jij al overgestapt op Windows 10? Voor iedereen die de overstap nog gaat maken en recent heeft gemaakt, is Windows 10 voor Dummies een praktisch naslagwerk om in huis te hebben. Het geeft je alle belangrijke informatie die je nodig hebt om alles uit het systeem te halen.

Windows 10 voor Dummies

Het grootste voordeel van de voor Dummies boeken is natuurlijk dat het allemaal heel begrijpelijk wordt uitgelegd. Zo weet je zeker dat je een boek in handen hebt dat je ook Windows 10 voor Dummies Andy Rathbone BBNC recensie reviewals leek goed kunt volgen. De lay-out is overzichtelijk en door de kaders en pictogrammen die je wijzen op een tip, idee of nieuwe mogelijkheden zorgen ervoor dat je snel de juiste info hebt gevonden. Het boek begint met een handig spiekbriefje over toetscombinaties en touch-opdrachten. Wat mij betreft had deze ook wel met een perforatielijn erin mogen zitten, dan kun je hem – indien gewenst – eenvoudig eruit halen en bij je werkplek neerleggen/hangen.

Dit boek gaat in op alle onderdelen die je op je computer gebruikt. Functies waaraan je vast lijkt te zitten (zoals bv het aanmelden met een microsoft account)blijken niet noodzakelijk. Dit geldt ook voor de apps die standaard aan het start-menu vastzitten. Er wordt gekeken naar de opties die Windows 10 heeft, hoe je het maximale er uit kunt halen, maar dus ook hoe je eenvoudig dingen weg kunt laten. Voor iedereen die het nog altijd lastig vindt (of zich ergert) aan Windows 10 wellicht de oplossing om er met volle tevredenheid mee te werken.

Windows 10 voor Dummies – Andy Rathbone
Informatief, paperback, 446 pagina’s, BBNC