Woede [recensie]

Woede Tamara Geraeds Crime Compagnie thriller verdwijning zoon worsteling dag stoep ouders broer zusje verloren gezinslid armen droom verbergt geweest jongen jaar ouderlijk huis aandacht getrokken lezen oogpunt verhaal supermarkt plotseling winkel impact verdwijning gezin gemis wrijvingen familie thuiskomt antwoord vraag vragen leeservaring standpunten gevoelens personage structuur wisselingen logisch pluspunt jaren onbeantwoord spanning verrast lezer verrassend schitterend plot spannende boeken recensie review

Sinds de verdwijning van hun zoon Robin is het leven een worsteling voor Koen en Myrna de Wit. Tot Robin op een dag op de stoep staat. Zowel zijn ouders als zijn broer en zusje sluiten het verloren gezinslid liefdevol in de armen. Maar de droom is niet zo mooi als hij lijkt. Waar is Robin al die tijd geweest? En wat verbergt hij?

Een jongen verdwijnt en een paar jaar later staat hij opeens weer op de stoep van zijn ouderlijk huis. Waar is hij al die tijd geweest? Woede heeft mijn aandacht getrokken en dus begin ik snel met lezen.

Woede

Het verhaal begint vanuit het oogpunt van Myrna en neemt je direct mee het verhaal in. Myrna staat in de supermarkt en ziet haar zoon. De jongen die plotseling verdween staat Woede Tamara Geraeds Crime Compagnie thriller verdwijning zoon worsteling dag stoep ouders broer zusje verloren gezinslid armen droom verbergt geweest jongen jaar ouderlijk huis aandacht getrokken lezen oogpunt verhaal supermarkt plotseling winkel impact verdwijning gezin gemis wrijvingen familie thuiskomt antwoord vraag vragen leeservaring standpunten gevoelens personage structuur wisselingen logisch pluspunt jaren onbeantwoord spanning verrast lezer verrassend schitterend plot spannende boeken recensie review plotseling in dezelfde winkel als haar. Is het echt Robin of lijkt hij alleen maar op hem?
Als lezer merk je al hoe groot de impact van de verdwijning van hun zoon is. Het hele gezin gaat op zijn of haar eigen manier met het gemis om. En dat zorgt soms voor wrijvingen binnen de familie. Maar wanneer Robin opeens weer thuiskomt, sluiten e hem allemaal in hun armen. Hoewel iedereen graag antwoord wil op de vraag waar hij is geweest en wat er is gebeurd, laat Robin niet veel los. Wanneer zullen ze antwoord krijgen op hun vragen?

Als lezer krijg je het verhaal vanuit meerdere standpunten mee, waardoor je de gevoelens van iedereen ontzettend goed begrijpt. Omdat boven elk hoofdstuk de naam staat van het personage dat aan het woord is, is het allemaal duidelijk. Er zit ook structuur in de wisselingen. Het volgt elkaar logisch op, wat ik echt wel een pluspunt vond. Je krijgt daarmee direct te weten hoe iemand er in staat. Al blijft de belangrijkste vraag – wat is er met Robin gebeurd in al die jaren – lange tijd onbeantwoord.
Tamara Geraeds weet de spanning goed op te voeren en verrast je als lezer met een verrassend, maar schitterend plot. Ik kijk uit naar meer spannende boeken van haar!

Woede – Tamara Geraeds
Thriller, paperback, 329 pagina’s, Crime Compagnie