Het woeste boek van Wolf en Hond [recensie]

Wolf is wild. Hond is tam. Wolf woont in het bos op de berg. Hond heeft een baas en een mand. Wolf is iets van plan. Hond weet van niets. Als dat maar goed gaat! Wolf en Hond, Wolf, Hond en Kat en Hond bijt Wolf in één dik boek. Wolf en Hond werd bekroond met een Vlag en Wimpel.

Een dik leesboek voor beginnende lezers van AVI Start tot en met AVI M3. De verhaaltjes groeien met de kinderen die leren lezen mee. Het formaat van dit boek schrikt kinderen wellicht eerst even af, maar wie het boek doorbladert ziet dat het qua tekst gelukkig allemaal wel mee valt. Prettig letterformaat en elke zin begint op een nieuwe regel. Neem daarbij de kleurrijke tekeningen die volop aanwezig zijn en de korte verhaaltjes zijn uit voor je het weet.

Het woeste boek van Wolf en Hond

Het is niet voor niets een dikke pil, want dit boek bevat maar drie eerder verschenen boeken in één. Deze bundel bestaat uit de boeken Wolf en Hond, Wolf, Hond en Kat en Hond bijt Wolf. Je maakt kennis met Hond en Wolf en leert hen steeds beter kennen naarmate je meer verhalen hebt gelezen. Elk verhaaltje heeft een prima lengte voor een beginnende leer, dus een mooi boek om gewoon elke dag even uit te lezen. Naarmate je verder in het boek komt, gaat het leesniveau steeds iets omhoog. Kinderen zullen al snel genieten van de streken van Wolf en de nietsvermoedende Hond. Zo zullen ze al snel zelf initiatief nemen om weer een verhaaltje te gaan lezen!

Het woeste boek van Wolf en Hond Sylvia Vanden Heede Marije Tolman Leren Lezen AVI Start AVI M3 prenten tekeningen letterformaat lettertype verhaaltjes avonturen nieuwsgierig Wolf en Hond Hond en Kat Hond bijt Wolf Lannoo bundel boeken recensie review Herkenbare gebeurtenissen en gekke dingen die het tweetal beleven. Ook dingen doen die eigenlijk niet mogen komen voorbij. De diversiteit in de verhaaltjes, maakt dat het leuk blijft om in dit boek te lezen. Al snel heb je door dat het in ieder geval nooit saai is bij Wolf en Hond en zul je nieuwsgierig worden naar hun volgende avontuur.

Alle zinnen op een nieuwe regel, een prettig letterformaat en regelafstand zorgen ervoor dat het boek prettig te lezen is. Neem daarbij de kleurrijke prenten die het boek rijk is en je zorgt er in ieder geval voor dat het boek in alle opzichten aantrekkelijk is voor kinderen om te lezen. Het zal even duren voordat ze het dikke boek uit hebben, maar ze zullen ongetwijfeld ook glimmen van trots wanneer ze alles hebben gelezen!

Het woeste boek van Wolf en Hond – Sylvia Vanden Heede & Marije Tolman
Leren Lezen, hardcover, 344 pagina’s, Lannoo