Women’s Murder Club: Zevende Hemel [recensie]

The Women's Murder Club Zevende Hemel James Patterson Maxine Paetro thriller San Fransisco brandstichtingen fatale gevolgen slachtoffers rijke succesvolle getrouwde stellen koppels overleden brigadier moorden vriendinnen officier justitie patholoog-anatoom journaliste moordenaar boek lezen nieuwsgierig boeken serie lezer verhaal mysterie lezen politie dader slachtoffers zoektocht race klok geboeid ontknoping spannend bladzijde kennismaking boekenreeks Big Bazar compleet boeken serie welgestelde mensen doelwit aanknopingspunt onderzoek gruwelijke dood aangestoken brand recensie review

San Francisco wordt opgeschrikt door een reeks brandstichtingen met fatale gevolgen. De slachtoffers hebben één ding gemeen: het betreft allemaal rijke, succesvolle, getrouwde stellen. Vier koppels zijn inmiddels overleden en brigadier Lindsay Boxer is vastberaden om de moorden een halt toe te roepen. Met hulp van haar vriendinnen van The Women’sMurder club – officier van justitie Yuki, patholoog-anatoom Claire en journaliste Cindy – zet Lindsay alles op alles om de koelbloedige moordenaar te stoppen.

Een reeks brandstichtingen waarbij welgestelde mensen het doelwit lijken. Echter is dat ook het enige aanknopingspunt voor het onderzoek. Wat hebben deze mensen nog meer met elkaar gemeen, waardoor zij slachtoffer zijn geworden van een gruwelijke dood als gevolg van de aangestoken brand?

The Women’s Murder Club: Zevende Hemel

The Women's Murder Club Zevende Hemel James Patterson Maxine Paetro thriller San Fransisco brandstichtingen fatale gevolgen slachtoffers rijke succesvolle getrouwde stellen koppels overleden brigadier moorden vriendinnen officier justitie patholoog-anatoom journaliste moordenaar boek lezen nieuwsgierig boeken serie lezer verhaal mysterie lezen politie dader slachtoffers zoektocht race klok geboeid ontknoping spannend bladzijde kennismaking boekenreeks Big Bazar compleet boeken serie welgestelde mensen doelwit aanknopingspunt onderzoek gruwelijke dood aangestoken brand recensie review  Dit is voor mij de eerste kennismaking met een boek uit de boekenreeks van de The Women’s Murder Club. Ik kocht het boek bij Big Bazar voor een klein prijsje. Het boek is een compleet verhaal en dus los te lezen van andere boeken uit deze serie.

Als lezer word je direct meegenomen in het verhaal. Het mysterie rondom de brandstichtingen zorgt ervoor dat je door wilt blijven lezen. Wat is hier precies aan de hand? En kan de politie de dader pakken, voordat er nog meer slachtoffers vallen? De zoektocht blijkt een race tegen de klok en dat zorgt ervoor dat je als lezer de hele tijd geboeid blijft en het boek maar lastig weg kunt leggen. De ontknoping zorgt ervoor dat je als lezer verrast wordt. Het is dus echt spannend tot de laatste bladzijde!

Een heerlijk boek om te lezen, ik ben dan ook erg nieuwsgierig naar andere boeken in deze serie.

Zevende hemel – James Patterson & Maxine Paetro
Thriller, paperback, 340 pagina’s, Uitgeverij Cargo