Zandvoort aan zee [recensie]

Wat een onbezorgde familievakantie had moeten worden, verandert na een paar dagen in een regelrechte nachtmerrie als Judith na een lange strandwandeling niet meer terugkomt in de vakantievilla. In paniek gaat Mandy haar zoeken, maar haar zus lijkt van de aardbodem weggevaagd te zijn. De politie wordt ingeschakeld, maar ook die kan Judith niet vinden. Wel wordt een belangrijke aanwijzing ontdekt, waardoor Mandy zelf betrokken lijkt. Hoe goed kent Mandy haar eigen familieleden eigenlijk? Waarom staat de ex van haar vriend ineens voor de deur? En wat heeft de mysterieuze afspraak in de agenda van haar zus te betekenen?

Met de postcodeloterij had ik een boek naar keuze gewonnen. Uit het aanbod heb ik uiteindelijk Zandvoort aan Zee gekozen. Een heerlijke vakantiethriller uit eigen land.

Zandvoort aan Zee Linda van Rijn Uitgeverij Marmer familievakantie dagen nachtmerrie strandwandeling vakantievilla aardbodem politie aanwijzing betrokken familieleden ex vriend deur afspraak zus agenda postcodeloterij boek keuze aanbod vakantiethriller land familie-uitje moeder stiefvader feestelijk wandelen strand zoeken sporen angst vermissing mysterie spanning lezen plot verrassend rafelig randje verhaal recensie review Zandvoort aan zee

Een familie-uitje aan het strand, dat is wat de moeder en stiefvader van Mandy en Judith voor ogen hebben. Maar al snel wordt de feestelijke vakantie ruw verstoord. Judith gaat in haar eentje wandelen over het strand, maar keert niet meer terug. De familie gaat zoeken, maar zonder resultaat. Ook de politie slaagt er niet in Judith op te sporen. Terwijl iedereen in angst leeft over de vermissing van Judith, komen er andere vreemde dingen aan het licht. En wordt maar weer eens duidelijk dat zelfs mensen die dicht bij je staan, zich anders kunnen voordoen dan dat ze zijn.

Ook deze thriller van Linda van Rijn leest weer lekker vlot weg. Het verhaal heeft voldoende mysterie en spanning in zich, waardoor je blijft lezen. Het plot is verrassend, al vond ik er wel een klein rafelig randje aan zitten wat voor mij niet veel toevoegde. Maar dat maakte het lezen van het verhaal niet minder leuk en omdat de rest van het einde gewoon goed was, kon ik het boek met een goed gevoel dicht slaan.

Zandvoort aan zee – Linda van Rijn
Thriller, paperback, 320 pagina’s, Uitgeverij Marmer