Zeesnorren en Monsterdraken [recensie]

Zeesnorren en Monsterdraken Geronimo Stilton twee verhalen Geronimorr is een held! De Wakkere Muis recensie review

Zeesnorren en Monsterdraken Geronimo Stilton twee verhalen Geronimorr is een held! De Wakkere Muis recensie review In Rokfjord spoelt een fles aan met een halfvergane brief erin. Helaas is de brief onleesbaar, maar de Noormuizen kunnen wel ontcijferen dat hij van de superslome knagers op het eiland Puffjord komt. Wie weet is het wel een noodkreet! De Noormuizen springen onmiddellijk in hun langschepen, en ook Geronimorr moet mee, of hij nu bang voor water is of niet. Wel alle gezouten zoutvissen, dit wordt weer een ijzig spannend avontuur!

Zeesnorren en Monsterdraken Geronimo Stilton twee verhalen Geronimorr is een held! De Wakkere Muis recensie review Recensie:
Dubbel zoveel leesplezier met Zeesnorren en Monsterdraken! Want dit boek van Geronimo Stilton over de Noormuizen, bevat maar liefst twee verhalen! Extra veel leesplezier dus!

Zeesnorren en Monsterdraken

Het boek begint met een korte introductie van de Noormuizen. Daarna begint het eerste verhaal: Zeesnorren en Monsterdraken. In dit verhaal is Geronimorr Stilsson aan het genieten van een rustige avond na een zeer zware en drukke dag. Maar de rust is hem kennelijk niet gegund, want hij wordt opgeschrikt door enorm gebons op zijn deur. Wie is dat? En belangrijker… Wat is er aan de hand?

Zodra Geronimorr de deur open doet, stroomt zijn huiskamer vol met Noormuizen. Er heerst een opgewonden sfeer en al snel blijkt dat één van de knagers een bijzondere brief heeft gevonden. Helaas is de brief slecht leesbaar, omdat het zoute zeewater een groot deel van de tekst heeft vervaagd. Is deze flessenpost een grap of is er iemand in nood? Dit is het begin van een spannend avontuur met een verrassende wending aan het einde.

Geronimorr is een held!

Het tweede verhaal in dit boek is Geronimorr is een held! Dit verhaal is een vervolg op Zeesnorren en Monsterdraken, maar is ook prima los te lezen. Als lezer duik je direct in Zeesnorren en Monsterdraken Geronimo Stilton twee verhalen Geronimorr is een held! De Wakkere Muis recensie review een feest, want niemand minder dan Geronimorr ontvangt zijn heldenhelm. Ook dit verhaal verrast de lezer door verrassende wendingen. Spanning en humor wisselen elkaar af en deze afwisseling zorgt ervoor dat het verhaal erg makkelijk weg leest.

Vormgeving

Uiteraard zijn ook deze twee verhalen weer voorzien van de vrolijke vormgeving waarom De Wakkere Muis bekend staat. Gekleurde en grappige lettertypen en veel kleurrijke tekeningen zorgen ervoor dat het lezen eigenlijk vanzelf gaat. Ongemerkt maak je heel wat leeskilometers, wat erg prettig is – ook voor de kinderen die niet zo van lezen houden.
Jaren geleden kwam ik als hulpouder bij het lezen in aanraking met de boeken van Geronimo en Thea Stilton. De kinderen stonden te juichen wanneer ze mochten lezen uit de boeken van deze knagers. Toen ik de boeken bekeek, snapte ik direct waarom ze zo geliefd waren!

Bekijk op Bol.com logoZeesnorren en Monsterdraken – Geronimo Stilton
Zelf Lezen, hardcover, 245 pagina’s, De Wakkere Muis