Zelf lezen over Lang Geleden: Anton en de spin [recensie]

Leren Lezen AVI-boeken Arend van Dam Veilig goed Lang geleden speciaal leerlingen groep 3 en 4 Anton en de spin spannend AVI-verhaal leven Anthony Fokker vliegtuig bouwde illustraties Alex de Wolf recensie review Zelf lezen over lang geleden centraal man vliegtuig reeks geschreven AVI M4 vertellen tienjarige Anton jongetje Haarlem speelgoedtrein zelf bouwt motor stoom opwinden sleuteltje thuis druk ontwerpen dingen les school tekenen iedereen ideeën feit vliegen ouders zorgen Duitsland school begin Van Holkema & Warendorf

Leren Lezen AVI-boeken Arend van Dam Veilig goed Lang geleden speciaal leerlingen groep 3 en 4 Anton en de spin spannend AVI-verhaal leven Anthony Fokker vliegtuig bouwde illustraties Alex de Wolf recensie review Zelf lezen over lang geleden centraal man vliegtuig reeks geschreven AVI M4 vertellen tienjarige Anton jongetje Haarlem speelgoedtrein zelf bouwt motor stoom opwinden sleuteltje thuis druk ontwerpen dingen les school tekenen iedereen ideeën feit vliegen ouders zorgen Duitsland school begin Van Holkema & WarendorfLeren lezen met de AVI-boeken van Arend van Dam

Veilig en goed leren lezen met de makers van Lang geleden… Speciaal voor leerlingen van groep 3 en 4. Anton en de spin is een spannend AVI-verhaal van Arend van Dam om zelf te lezen over het verrassende leven van Antony Fokker, die zijn eigen vliegtuig bouwde! Met sprankelende illustraties van Alex de Wolf.

Weer een boekje uit de serie Zelf lezen over Lang Geleden… In Anton en de spin staat het leven van Anthony Fokker centraal: de man die zijn eigen vliegtuig bouwde. Dit deel van de reeks Leren Lezen boekjes is geschreven op AVI M4 niveau.

Zelf lezen over lang geleden: Anton en de spin

Anton en de spin begint te vertellen over de tienjarige Anton, een jongetje dat woon t in Haarlem. Wanneer zijn speelgoedtrein er mee ophoudt, gaat het jongetje zelf aan de slag. Leren Lezen AVI-boeken Arend van Dam Veilig goed Lang geleden speciaal leerlingen groep 3 en 4 Anton en de spin spannend AVI-verhaal leven Anthony Fokker vliegtuig bouwde illustraties Alex de Wolf recensie review Zelf lezen over lang geleden centraal man vliegtuig reeks geschreven AVI M4 vertellen tienjarige Anton jongetje Haarlem speelgoedtrein zelf bouwt motor stoom opwinden sleuteltje thuis druk ontwerpen dingen les school tekenen iedereen ideeën feit vliegen ouders zorgen Duitsland school begin Van Holkema & WarendorfHij bouwt een motor die werkt op stoom. Dat is veel beter dan steeds de trein te moeten opwinden met een sleuteltje. Niet alleen thuis is Anton druk bezig met ontwerpen van nieuwe dingen. Ook tijdens de les op school zit hij regelmatig te tekenen in plaats van op te letten. Anton en de spin vertelt het verhaal van een jongetje die van zijn eigen tekeningen een echt vliegtuig maakt.

Niet iedereen vindt de ideeën van Anton goed, vooral het feit dat hij wil vliegen baart zijn ouders zorgen. Maar Anont geeft niet op en wanneer hij naar Duitsland vertrekt vindt hij daar een school waar hij kan leren vliegen! En dat is het begin van Anton’s eigen vliegtuig…

Zelf lezen over lang geleden: Anton en de spin – Arend van Dam
Bekijk op Bol.com logoLeren Lezen, hardcover, 32 pagina’s, Van Holkema & Warendorf