Zin in Zillertal [recensie]

De kinderen van Katja van Merwede zijn talentvolle skiërs. Om hen optimaal te laten trainen, verhuist Katja naar het Oostenrijkse Zillertal. Terwijl het leven van Myrthe en Rowan zich afspeelt op en rond de piste, probeert Katja een bestaan op te bouwen. Dan duikt er iemand op die haar dringend wil spreken. Het voert Katja terug naar de tijd toen ze zelf aan skiracen deed. Maar die periode uit haar leven wil ze het liefst vergeten…

De proloog begint in ieder geval al spannend en maakt je zeker nieuwsgierig naar de rest van het verhaal. Er is een kleine gebeurtenis uit de proloog die belangrijk is voor de rest van het verhaal. Al blijf je als lezer lang in het ongewisse hoe het precies zit.

Zin in Zillertal Svea Ersson Crime Compagnie kinderen talentvolle skiërs trainen Oostenrijk leven piste bestaan opbouwen skiracen periode tijd vergeten proloog spannend nieuwsgierig gebeurtenis belangrijk verhaal ongewisse talent moeder emigreren sport Bed & Breakfast idee problemen runnen feit iedereen omstandigheden verhuisd Nederland verleden parten spelen fronten inzien terugkeer lezen mysterie komst vreemde dingen gebeuren spanning vervelend onderhoudend teleurgesteld eindelijk achter elkaar boek lastig wegleggen plot gelukkig goed gevoel dichtgeslagen thriller recensie review 4 januari 2022 reserveren Zin in Zillertal

Rowan en Myrthe hebben talent voor het skiën. Samen met hun moeder Katja emigreren ze naar Oostenrijk. Zo kunnen de kinderen volop bezig zijn met hun sport, terwijl Katja een Bed & Breakfast runt. Althans, dat is het idee. Alleen blijkt dat er nog wel wat problemen zijn voordat het runnen daarvan een feit is. Want kennelijk zit niet iedereen te wachten op de komst van Katja en haar kinderen.

Tijdens het lezen ontdek je al snel dat Katja ooit in Oostenrijk heeft gewoond. Maar dat door omstandigheden ze met haar moeder is verhuisd naar Nederland. Juist haar verleden, lijkt haar – op de één of andere manier – nu parten te spelen. Wanneer ze op meerdere fronten wordt tegengewerkt, moet ze wel inzien dat iemand niet blij is met haar terugkeer. Maar wie?

De proloog zorgt in ieder geval dat je direct nieuwsgierig wordt naar het verhaal en verder wilt lezen. Het blijft lang een mysterie wie niet blij is met de komst van Katja. En hoewel er wel vreemde dingen gebeuren, blijft de spanning wel langere tijd weg. Niet dat ik dit vervelend vond, want het verhaal is onderhoudend genoeg en je voelt dat er nog iets gaat komen. Gelukkig wordt je op dat vlak niet teleurgesteld en begint dan eindelijk ook de spanning toe te nemen. Op het laatst gebeurt er best veel achter elkaar, waardoor het boek op dat moment lastig weg te leggen is. Het plot van het verhaal stelt mij gelukkig niet teleur en met een goed gevoel heb ik dit boek dan ook dichtgeslagen.

Zin in Zillertal is verkrijgbaar vanaf 4 januari 2022, maar uiteraard kun je het boek nu al reserveren.

Zin in Zillertal – Svea Ersson
Thriller, paperback, 300 pagina’s, Crime Compagnie