Zoek het uit Chloë Brown [recensie]

Zoek het uit Chloe Brown Talia Hibbert Zomer & Keuning average hoofdperspoon romance chronisch ziek computernerd bijna dood gebeurtenis opstellen lijst dronken worden motorrijden betekenisloze seks klusjesman tattoos motor sexappeal Hollywoodacteurs leven brave gemeen cover synopsis fybromyalgie persoonlijk stereotype romantische verhalen dingen huisbaas knappe verschijning tatoeages genieten eerlijk moeizaam lezen traag lezen stroef vertaling schrijfstijl verhaal aanloop levens elkaar moeite waard lastig boek vergeten chemie fijner minpuntje verrassend New Adult nieuwsgierig boeken zussen Snap de hint Dani Brown Word volwassen Eve Brown recensie review

Chloë is niet de average hoofdpersoon in een romance: ze is chronisch ziek, een computernerd en ze was bijna dood. Die gebeurtenis zet haar aan tot het opstellen van een lijst vol buitenissigheden, zoals dronken worden, motorrijden, betekenisloze lekkere seks hebben én iets slechts doen. Enter Redford Morgan, een klusjesman met tattoos, een motor en de sexappeal van duizend Hollywoodacteurs bij elkaar. Red is ervan overtuigd dat zijn leven totaal niet matcht met dat van de brave Chloë, maar ze blijken meer gemeen te hebben dan ze ooit hadden gedacht.

De cover en de synopsis van het boek maakten mij nieuwsgierig naar het verhaal van dit boek. Vol enthousiasme begon ik aan Zoek het uit Chloe Brown.
Dit is overigens het eerste deel van de Zusen Brown trilogie van Talia Hibbert.

Zoek het uit Chloe Brown

Een hoofdpersonage met een chronische ziekte (fybromyalgie) is niet de meest alledaagse keuze, maar persoonlijk vind ik het wel goed dat er vaker afgeweken wordt van het stereotype in romantische verhalen. Chloë Brown heeft een lijstje met dingen die ze wil  Zoek het uit Chloe Brown Talia Hibbert Zomer & Keuning average hoofdperspoon romance chronisch ziek computernerd bijna dood gebeurtenis opstellen lijst dronken worden motorrijden betekenisloze seks klusjesman tattoos motor sexappeal Hollywoodacteurs leven brave gemeen cover synopsis fybromyalgie persoonlijk stereotype romantische verhalen dingen huisbaas knappe verschijning tatoeages genieten eerlijk moeizaam lezen traag lezen stroef vertaling schrijfstijl verhaal aanloop levens elkaar moeite waard lastig boek vergeten chemie fijner minpuntje verrassend New Adult nieuwsgierig boeken zussen Snap de hint Dani Brown Word volwassen Eve Brown recensie review doen en daar komt al snel huisbaas Redford om de hoek kijken. Een knappe verschijning met tatoeages en natuurlijk rijdt hij ook motor. Twee totaal verschillende personen… Dat moet wel genieten worden!

Eerlijk is eerlijk: de eerste vijf hoofdstukken vond ik moeizaam om te lezen. Het verhaal liep traag en het lezen ging stroef. Of het aan de schrijfstijl kwam of dat de vertaling zorgde voor een niet soepel lopend Nederlands verhaal, ik weet het eerlijk gezegd niet. Of misschien was het gewoon de aanloop naar het uiteindelijke verhaal waar de levens van Chloë en Red nader tot elkaar komen. Want vanaf dat moment ging het lezen juist heel vlot en vind ik het lastig het boek weg te leggen. Het is dus zeker de moeite waard om door te blijven lezen, wanneer je – net zoals mij – de eerste hoofdstukken moeizaam vindt.

De eerste tachtig bladzijden vond ik dus niet zo lekker lezen, maar dat was snel vergeten toen ik verder las. Want hoe meer de chemie tussen Chloë en Red naar voren komt, des te fijner wordt het verhaal om te lezen. Ondanks het minpuntje, dus toch een verrassende New Adult. Ik ben dus ook nieuwsgierig geworden naar de boeken over de andere zussen: Snap de hint Dani Brown en Word volwassen Eve Brown.

Zoek het uit Chloë Brown – Talia Hibbert
Roman, paperback, 368 pagina’s, Zomer & Keuning