Zomer in Carrick Park [recensie]

Zomer in Carrick Park Kirsty Ferry roman feelgood chicklit hotel bekende stel geluk eind gebeurtenissen verloofde appartement kans uitleggen liefde tweede kans volt geschreven voorspelbaar genre chemie spanning voelbaar hart recensie review

Een zomerse trouwerij. Vijftig cupcakes. En een man die ze nooit meer zou zien, dacht ze…
Als Joel Leicester het hotel binnenloopt waar Rosa Tempest werkt, kan ze haar ogen bijna niet geloven. Van alle hotels in heel noordelijk Yorkshire, moet juist de man die haar hart heeft gebroken, Carrick Park binnen wandelen.
De laatste keer dat Rosa Joel zag, was toen ze na een doldwaze vakantie voor zijn voordeur stonden en werden begroet door een vrouw die beweerde zijn verloofde te zijn. Rosa is toen niet blijven hangen om Joels kant van het verhaal te horen. En nu, zes jaar later, heeft het lot dus een onaangename verrassing voor haar in petto. Want de toch al desastreuze trouwerij op Carrick Park kan namelijk alleen worden gered als Rosa en Joel met elkaar samenwerken.

Een heerlijke zomerse chicklit van ChocLit. Genieten van een chocolade cupcake tijdens het lezen mag dus 😉

Zomer in Carrick Park

Een echte feelgood roman om in één ruk uit te lezen. Hoofdpersoon Rosa werkt in hotel Carrick Park, maar al snel blijkt dat ze hier niet altijd heeft gewerkt. Op een dag komt Joel Leicester binnen stappen… Een bekende van Rosa, want ooit waren zij een stel. Maar aan dat geluk kwam abrupt een einde en de twee hebben elkaar daarna nooit weer gezien. Zal Rosa hem nu wel de kans geven om gebeurtenissen uit te leggen?

Zomer in Carrick Park Kirsty Ferry roman feelgood chicklit hotel bekende stel geluk eind gebeurtenissen verloofde appartement kans uitleggen liefde tweede kans volt geschreven voorspelbaar genre chemie spanning voelbaar hart recensie review Al snel wordt je meegenomen in het verleden van Rosa en Joel. Het stel kwam na een leuke vakantie thuis, maar daar wachtte een onaangename verrassing op hen. Nou ja, op Joel. Bij aankomst in zijn appartement is er een vrouw in huis die beweert de verloofde te zijn van Joel. Rosa is destijds direct het huis uitgevlucht en heeft hem nooit de kans gegeven om zijn kant van het verhaal te vertellen. En eigenlijk zit ze daar nog steeds niet op te wachten…

Het noodlot zorgt er uiteindelijk voor dat de twee toch echt een gesprek voeren. Om de bruiloft van zijn  vriend te redden, moeten er cupcakes gebakken worden. Rosa gaat aan de slag, maar kan dit niet alleen. Dus duikt ze met Joel de hotelkeuken in. Krijgt hun liefde dan toch nog een tweede kans?

Vlot geschreven, heerlijk feelgood verhaal. Voorspelbaar, maar dat is niet erg bij dit genre. Het verhaal is levendig geschreven en je ziet de gebeurtenissen zonder moeite ook voor je. De spanning – maar ook de chemie – tussen Joel en Rosa is voelbaar. De vraag is alleen of Rosa er aan toe is haar hart open te stellen voor hem.

Zomer in Carrick Park – Kirsty Ferry
Roman, paperback, 100 pagina’s, ChocLit NL