Zomerzon op het wijndomein [recensie]

Op zoek naar een plek om te wonen, ziet de Londense Lottie een vacature voor een managerspositie bij een lokale wijngaard. Butterworth Wines is altijd met liefde en passie gerund, totdat Betsy’s man overleed. Sindsdien doet ze haar best om het bedrijf draaiende te houden, maar dat kost haar veel energie. Betsy’s knappe maar bemoeizieke kleinzoon Jensen wil graag dat ze het landgoed verkoopt en in een tehuis gaat wonen. Lottie doet haar best om de wijngaard te redden, maar dat is moeilijker dan gedacht.

Omdat ik meedeed aan de blogbom van Zomerzon op het wijndomein schreef ik al eerder over dit boek. Zoals vermeld keek ik uit naar het verhaal, omdat ik eerder het verhaal Helemaal in love in Brightside Cove van dezelfde auteur met veel plezier had gelezen.
Gelukkig bleek dit boek net zo leuk te zijn!

Zomerzon op het wijndomein

Het is altijd afwachten of je verwachtingen van een boek uitkomen, maar gelukkig bleek ook deze roman van Cathy Bramley een heerlijke feelgood te zijn!
Lottie lijkt gelukkig met haar leventje in Londen, maar door bepaalde gebeurtenissen kijkt ze anders naar haar leven en besluit het roer om te gooien. Ze vertrekt uit de stad en verhuist weer terug naar Derbyshire. Alleen betekent dit ook dat ze op zoek zal moeten gaan naar werk en onderkomen. Gelukkig vind ze beide al snel bij Butterworth Wines. Zomerzon op het wijndomein Cathy Bramley roman Zomer & Keuning feelgood plek wonen Londense vacature managerspositie lokale wijngaard liefde passie overleed man bedrijf energie bemoeizieke kleinzoon landgoed verkoopt tehuis wijngaard redden blogbom verhaal helemaal in love in Brightside Cove auteur plezier gelukkig leuk afwachten verwachtingen uitkomen roman leventje Londen gebeurtenissen roer stad werk onderkomen tijdelijk gelegenheid baan landgoed wijnen passie plannen leeservaring eigenaresse regelen zaken gedachten kriebels buurt heerlijk vlot geschreven chemie dingen familie handen uitgroeien succes elkaar recensie review Hoewel de baan maar tijdelijk is, biedt het haar de gelegenheid alles weer op de rit te krijgen. Maar hoe langer Lottie op het landgoed rondloopt, des te meer ontdekt ze haar passie voor de wijnen die er gemaakt worden. Haar wens: het wijndomein voortzetten en laten groeien. Maar dan moet ze kleinzoon Jensen ook nog zo ver krijgen dat hij in de plannen mee gaat…

Betsy is eigenaresse van het wijndomein, maar weet niet zo goed hoe ze alles moet regelen. Haar man – die overleden is – regelde de zaken altijd. Haar kleinzoon Jensen wil dat ze het landgoed verkoopt en naar een tehuis gaat. Lottie krijgt hart voor de zaak wanneer ze er eenmaal werkt en probeert Jensen op andere gedachten krijgen. Maar dat valt niet mee wanneer je steeds de kriebels krijgt wanneer hij in de buurt is.
Een heerlijk, vlot geschreven verhaal, die je meeneemt naar het leven van Lottie en de eigenzinnige Betsy. Je voelt hoe Lottie haar hart verliest aan het landgoed en ervaart de chemie die tussen Jensen en haar aanwezig is. Je wilt als lezer maar twee dingen weten: zal de wijngaard in handen van de familie blijven en uitgroeien tot een groot succes én komen Jensen en Lottie uiteindelijk bij elkaar?

Zomerzon op het wijndomein – Cathy Bramley
Roman, paperback, 432 pagina’s, Zomer & Keuning