Zondaar [recensie]

Zondaar Charlotte Link Xander Uitgevers thriller leeservaring dik lezen verhaal gezogen puntje stoel gelukkig boek overdag lezen slapen garanderen licht tijd wapen politie duister verband gebeurtenissen aanknopingspunt bemoeien rug zaken vrezen leven dader handen detective baan Scarborough samenwerking spanning schietpartij trein vrouw levend dagen geschoten kogel afkomstig deel serie boeken afzonderlijk leugenaar moordenaar woonplaats pistool fiets aangevallen beschoten slachtoffers collega connectie levensgevaar recensie review

In Zondaar, na Leugenaar en Moordenaar het derde deel in de serie van Charlotte Link, is Kate Linville terug: ze heeft een nieuwe woonplaats en een nieuwe baan bij de politie van Scarborough. Ze krijgt het meteen voor haar kiezen: een vrouw ontsnapt in de trein ternauwernood aan een vreemde man met een pistool. Een paar dagen later raakt een jonge vrouw zwaargewond als ze wordt aangevallen op haar fiets en daarna wordt beschoten. Het wapen is hetzelfde.

Kate duikt in de zaak en gaat op zoek naar het verband tussen de slachtoffers. Haar collega Caleb Hale is geschorst, maar hij kan het natuurlijk niet laten zich met de zaak te bemoeien. Als Kate uiteindelijk een connectie vindt tussen de slachtoffers, zijn niet alleen zij, maar ook Kate zelf in levensgevaar…

Zondaar is het derde deel in de serie waarin Kate Linville een rol speelt. De boeken zijn afzonderlijk van elkaar te lezen. Zelf heb ik het eerste deel Leugenaar niet gelezen, maar het tweede deel Moordenaar wel. Dat vond ik echt een goed boek, dus ik was wel erg nieuwsgierig naar Zondaar.

Zondaar

Detective Kate Linville is terug en klaar voor haar nieuwe baan bij de politie van Scarborough. Hoewel Kate zich enorm had verheugd op de samenwerking met haar collega Caleb, zal ze het dit keer zonder hem moeten doen.
De spanning zit er meteen goed in wanneer Kate getuige is van een schietpartij in de trein. Mede door Kate’s optreden, komt de vrouw er levend van af. Wanneer er een paar dagen later een vrouw gewond raakt én er ook op haar geschoten is, lijken de zaken niets met elkaar te maken te hebben. Totdat duidelijk wordt dat de kogel uit hetzelfde wapen afkomstig is…Zondaar Charlotte Link Xander Uitgevers thriller leeservaring dik lezen verhaal gezogen puntje stoel gelukkig boek overdag lezen slapen garanderen licht tijd wapen politie duister verband gebeurtenissen aanknopingspunt bemoeien rug zaken vrezen leven dader handen detective baan Scarborough samenwerking spanning schietpartij trein vrouw levend dagen geschoten kogel afkomstig deel serie boeken afzonderlijk leugenaar moordenaar woonplaats pistool fiets aangevallen beschoten slachtoffers collega connectie levensgevaar recensie review

Hetzelfde wapen mag dan wel gebruikt zijn, verder tast de politie in het duister. Want er lijkt geen enkel verband te zijn tussen de twee gebeurtenissen. Terwijl Kate haar best doet een aanknopingspunt te vinden, kan Caleb het niet laten om zich er ook mee te bemoeien. Al moet dat wel achter de rug van zijn meerdere om. Wanneer Kate ontdekt op welke manier de zaken aan elkaar gelinkt zijn, blijkt dat ze moet vrezen voor haar leven. Want de dader wil uit handen van de politie blijven én Kate weet te veel…

Bijna 500 pagina’s dik, maar daar heb je geen erg in wanneer je aan het lezen bent. Als lezer wordt je in het verhaal gezogen en zit je af en toe op het puntje van je stoel. Gelukkig begon ik in het boek toen ik ook overdag tijd had om te lezen, zodat ik het boek niet al te vaak tussendoor weg hoefde te leggen. Lees je – net zoals ik – altijd voor het slapen gaan? Dan kan ik niet garanderen dat het licht op tijd uit gaat.

Zondaar – Charlotte Link
Thriller, paperback, 496 pagina’s, Xander Uitgevers